خبرگزاری کار ایران

برای از سرگیری پرونده فساد مالی زرداری؛

دادگاه عالی پاكستان 3 هفته به نخست‌وزیر فرصت داد

قاضی دادگاه عالی پاكستان بعد از متعهد شدن اشرف به پیدا كردن راه‌حلی برای اختلاف دولت و دیوان عالی درباره از سرگیری پرونده زرداری، ادامه روند رسیدگی به این مساله را به 18 ماه سپتامبر موكول كرد.

دادگاه عالی پاكستان امروز ـ دوشنبه ـ به نخست‌وزیر این كشور سه هفته دیگر برای به جریان انداختن مجدد پرونده فساد مالی «آصف‌علی زرداری» رئیس‌جمهوری این كشور فرصت داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آصف سعید خوسی» قاضی دادگاه عالی پاكستان بعد از متعهد شدن اشرف به پیدا كردن راه‌حلی برای اختلاف دولت و دیوان عالی درباره از سرگیری پرونده زرداری، ادامه روند رسیدگی به این مساله را به 18 ماه سپتامبر موكول كرد.

اشرف برای بیان برخی توضیحات درباره خودداری از به جریان انداختن پروند فساد زرداری به دادگاه احضار شده بود.

بنا بر این گزارش، دادگاه عالی پاكستان از دولت این كشور خواسته است با نوشتن نامه‌ای به مقام‌های سوئیس، خواستار از سرگیری رسیدگی به پرونده زرداری شوند ولی دولت پاكستان با تاكید بر این‌كه زرداری از مصونیت قضایی برخوردار است، با این درخواست مخالفت می‌كند.

پرونده‌ای كه زرداری در آن به اختلاس چند میلیارد دلاری متهم شده است به دهه 90 میلادی بازمی‌گردد.

«یوسف‌رضا گیلانی» نخست‌وزیر سابق پاكستان بعد از آن‌كه درخواست دادگاه برای از سرگیری رسیدگی به پرونده زرداری را رد كرد، سلب صلاحیت شده و از سمت خود بركنار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز