خبرگزاری کار ایران

اشتباهات داوری به اعتبار فوتبال ما ضربه می‌زند؛

رئیسی‌کیا: هر امتیاز لیگ برتر ۱۵۰میلیون تومان هزینه دارد

داوران با یک اشتباه و یا یک سوت خود اگر باعث شوند تیمی ۳ امتیاز را از دست بدهد، این ۳ امتیاز نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان به آن تیم ضرر می‌رساند.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن با اشاره به عملکرد این تیم در ۶ هفته گذشته مسابقات لیگ بر‌تر گفت: مسائل فنی و دیدگاه‌های از این قبیل بر عهده سرمربی تیم است و علی دایی در این ارتباط اظهارنظر می‌کند اما بنده به عنوان مدیرعامل باشگاه از روندی که داشتیم راضی هستم.


صادق رئیسی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان این مطلب افزود: تاکنون تلاش خوبی از سوی کادرفنی و بازیکنان صورت گرفته و ما امیدواریم این شرایط در آینده مطلوب‌تر شود تا بتوانیم به آنچه هدف‌گذاری ماپیش از شروع فصل بوده، دست یابیم.


مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در خصوص اشتباهات داوری برای تیم فوتبال این باشگاه طی ۶هفته گذشته گفت: بحث داوری و اشکالاتی که در این زمینه می‌بینیم به صورت مکتوب و با سند به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ارائه می‌کنیم تا آن‌ها توجه لازم را به این موضوع داشته باشند. انشاالله راهکارهایی اندیشیده شود که در آینده‌ای نزدیک اشکالات داوری به کمترین حد خود برسد. نباید فراموش کرد یکی از مواردی که به اعتبار لیگ کشورمان در داخل، آسیا و عرصه بین‌المللی ضربه می‌زند همین اشتباهات داوری است. متاسفانه این اشتباهات داوری باعث می‌شود روند لیگ بر‌تر مخدوش شود.


رئیسی‌کیا تاکید کرد: ما به عنوان بخش خصوصی در فوتبال فعالیت می‌کنیم و در حال حاضر چند نفر دیگر از افراد مشابه ما به فوتبال آمده‌اند و در این زمینه کار می‌کنند اما این اشتباهات داوری جذابیت حضور در فوتبال را برای ما کم می‌کند، در این بین ارزش سرمایه‌گذاری ما کم می‌شود. من یک محاسبه‌ای از لیگ ۸۹ – ۹۰ و همین طور ۹۰-۹۱ داشتم که هر امتیاز برای تیم‌های صدر جدولی در حدود چه مبلغی هزینه داشته، فرض را بر این گرفتم که این تیم‌ها ۸ میلیارد تومان برای یک فصل سرمایه‌گذاری کرده‌اند که هر امتیاز نزدیک به ۱۴۰ و ۱۵۰ میلیون تومان برای این تیم‌ها هزینه داشته است.


رئیسی‌کیا خاطرنشان کرد: در این بین داوران با یک اشتباه و یا یک سوت خود اگر باعث شوند تیمی ۳ امتیاز را از دست بدهد، این ۳ امتیاز نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان به آن تیم ضرر می‌رساند. در این شرایط تیم ما که به صورت خصوصی اداره می‌شود این هزینه‌ها به چشم می‌آید و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به بالا بردن سطح داوری‌های فوتبال کشور شود.

وی ادامه داد: همانطور که از باشگاه‌ها می‌خواهیم به سمت حرفه‌ای شدن و تاسیس ساختار مناسب پیش بروند و ورزشگاه‌های مدرن با استانداردهای بین‌المللی بسازند، انتظار داریم داوری کشور نیز هم‌پای ما سطح قضاوتش بالا برود.


مدیرعامل باشگاه راه‌آهن همچنین در ادامه با اشاره به اردوی این تیم در کشور ترکیه گفت: برنامه‌ریزی ترکیه از مدت‌ها قبل از مواردی بود که زنجانی رییس هیات مدیره هواپیمایی فراز قشم در برنامه ما گنجانده بود و با توجه به تعطیلی که بوجود آمد، تصمیم گرفتیم برگزاری این اردو را اجرایی کنیم.


وی تاکید کرد: ما در تلاش هستیم استانداردهای استادیوم راه‌آهن را با معیارهای AFC هماهنگ کنیم تا مجوز یک باشگاه حرفه‌ای را بگیریم و بدست بیاوریم. همچنین در تلاش هستیم ساختار باشگاه را به مانند یک باشگاه حرفه‌ای تاسیس کنیم، در کنار آن توجه ویژه‌ای هم به نتایج بزرگسالان داریم و درصدد هستیم کار روی تیم‌های پایه و آکادمی کردن فوتبال در باشگاه راه‌آهن را انجام دهیم.


رئیس‌کیا در پایان متذکر شد: ما برنامه‌های ویژه‌ای را برای ۳- ۴ سال آینده باشگاه راه‌آهن داریم که درصدد هستیم بعد از مسابقه برابر استقلال در یک کنفرانس مطبوعاتی این برنامه‌ها را جز به جز ارایه کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز