خبرگزاری کار ایران

نگران چالش‌های انتخاباتی هستم

علی آبادی: کمیته بین‌المللی ما را از برگزاری مجمع منع کرده است

3 ماه آینده باید انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود هرچند کمیته بین‌المللی المپیک فعلاً ما را از برگزاری مجمع منع کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه بعد از بازی‌های پارالمپیک تعهد فدراسیون‌ها در مورد تعداد مدال آنها برای بازی‌های آسیایی کره جنوبی نهایی می‌شود، گفت: در پیش بودن انتخابات این کمیته و همچنین انتخابات ریاست جمهوری چالش‌هایی است که باعث نگرانی ماست.

به گزارش ایلنا، محمد علی آبادی در نشست خبری با تاکید بر اینکه دو سازمان اصلی ورزش کشور را مدیریت می‌کنند، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت ها، توجه به ورزش همگانی، حمایت از باشگاه‌های خصوصی و آموزش نیروهای فنی از جمله مواردی است که مسئولیت آن بر عهده وزارت ورزش و جوانان می‌باشد.

وی با اشاره به نقش کمیته ملی المپیک در مدیریت ورزش کشور خاطرنشان کرد: این کمیته وظیفه قهرمانی در سطح جهان را بر عهده دارد. برنامه ریزی برای مسابقات برون مرزی و اداره فدراسیون‌ها نیز از جمله مواردی است که زیر نظر کمیته ملی المپیک انجام می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک که به منظور بررسی عملکرد کاروان ورزش ایران در سی‌امین دوره بازی‌های المپیک نشست خبری امروز را تشکیل داد، با تاکید بر اینکه دسترسی به جایگاه ورزشی موضوعی نیست که طی چند ماه حاصل شود، گفت: من در این زمینه و اینکه توانستیم جایگاه هفدهم المپیک را به دست بیاوریم باید به 7 سال پیش باز گردم و کارها و تغییراتی که طی این مدت انجام و ایجاد شد.

علی آبادی با یادآوری اینکه 7 سال پیش ورزش ایران جایگاهی بین رده‌های سی‌ام تا چهلم المپیک را در اختیار داشت یادآور شد: آن زمان زیرساخت‌های کشور به ازای هر نفر، 4 هزار دهم متر مربع بود. منابع مالی که برای ورزش کشور به کار گرفته می‌شد یک دهم یا شاید هم یک دوازدهم امروز بود و میزان دریافتی فدراسیون‌ها هم یک ششم آنچه بود که امروز در اختیار دارند ضمن اینکه در آن زمان بانوان در ورزش جایگاه اختصاصی نداشتند.

وی به برنامه ریزی‌هایی که بعد از انتخاب به عنوان رئیس وقت سازمان تربیت بدنی برای ورزش کشور انجام داد اشاره کرد و اظهار داشت: رسیدن به جایگاه چهارمی آسیا و بیستمی المپیک از جمله برنامه‌های کلی من در آن زمان بود هرچند وقتی این موضوع مطرح شد برای خیلی‌ها عجیب به نظر رسید و حتی مقابل آن موضع گرفتند.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این اهداف باید نیازهای ورزش کشور بررسی و به آنها رسیدگی می‌شد تصریح کرد: بر این اساس برنامه‌ای در قالب 7 بند تنظیم شد و در اختیار تمام فدراسیون‌ها و ادارات کل ورزشی استان ها قرار گرفت. رسیدن به یک متر مربع زیربنا برای هر نفر، توسعه ورزش بانوان و تقویت منابع مالی از جمله مهمترین بندها در این برنامه بود که خوشبختانه رئیس جمهوری هم نگاه مثبت نسبت به آن داشت.

وی تاکید کرد: همزمان انقلابی را در ساخت و ساز کشور آغاز کردیم. آن زمان 6 هزار پروژه ورزشی در دستور کار قرار داده شد و تا زمانی که من رئیس وقت سازمان تربیت بدنی بودم 3 هزار پروژه به اتمام رسید و 3 هزار پروژه هم نیمه تمام بود که مدیران بعدی باید به آن رسیدگی می‌کردند. در این مدت اعتبارات ورزش کشور 10 تا 12 برابر شد و میزان دریافتی فدراسیون‌ها را هم به 6 برابر 7 سال پیش رساندیم.

وی با بیان اینکه اولین قدم بزرگ در راه پیشرفت ورزش کشور و رسیدن به اهداف متعالی در بازی‌های آسیایی قطر برداشته شد اظهار داشت: در این بازی‌ها از جایگاه دهم به ششم رسیدیم. در همان محل بازی‌های آسیایی قطر نخستین نشست برای بازی‌های آسیایی گوانگجو را تشکیل دادیم تا برای صعود به رده چهارم آسیا برنامه ریزی کنیم. نتیجه این کارها کسب جایگاه چهارمی در بازی‌های آسیایی 2010 بود. البته از نظر من این جایگاه نهایی برای ورزش ایران در آسیا نیست ما باید جزو سه کشور اول آسیا شویم.

رئیس کمیته ملی المپیک تشکیل کمیته رشته‌های مدل‌آور و زیر نظر گرفتن ویژه رشته‌هایی مانند دو و میدانی، قایقرانی، شنا، تیراندازی و بوکس را از جمله کارهای انجام شده برای افزایش مدال‌آوری ورزش ایران در بازی‌های آسیای و المپیک عنوان کرد و یادآور شد: به طور حتم توجه به این رشته‌ها و افزایش مدال‌آوری آنها بر کسب جایگاه چهارمی ایران در گوانگجو تاثیر زیادی داشت ضمن اینکه اختصاص 30 درصد از اعتبارات ورزشی به بخش بانوان هم از جمله کارهای تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: تا پیش از بازی‌های آسیای قطر بانوان ایران هیچ مدالی در این بازی‌ها نداشتند اما بعد از کسب دو مدال برنز توسط بانوان در بازی ‌های آسیایی قطر، در بازی‌های آسیای گوانگجو میزان مدال آوری بانوان به 14 مدال افزایش یافت. طبق برنامه در بازی‌های آسیایی 2016 کره جنوبی کسب 30 مدال در بخش بانوان پیش بینی شده است در واقع راه صعود از جایگاه چهارمی آسیا از مدال آوری بانوان می‌‌گذرد.

رئیس کمیته ملی المپیک با یادآوری کسب جایگاه هفدهمی کاروان ورزش ایران در المپیک لندن تاکید کرد:‌ برای این بازی‌ها برنامه ویژه داشتیم. در این 4 سال 150 نشست هیات اجرایی داشتیم در حالی که پیش از این برای بازی‌های المپیک به برگزاری 40 نشست هیات اجرایی اکتفا می‌شد اما ما علاوه بر 3 برابر کردن میزان برگزاری این نشست ها صدها جلسه هم در کمیته‌های مختلف و با فدراسیون‌های مختلف داشتیم.

وی با بیان اینکه پیش از بازی‌های المپیک هیچگاه پیش بینی‌های انجام شده برای مدال‌آوری ورزشکاران ایران در این بازی‌ها رسانه‌ای نشد یادآور شد: ما پیش بینی کسب 5 مدال را کرده بودیم اما هیچوقت آن را مطرح نکردیم تا مبادا به دست نیاید و باعث سرخوردگی نشود. کشتی فرنگی و آزاد،‌ وزنه برداری و تا حدی هم تکواندو رشته‌هایی بودند که روی مدال‌آوری آنها نظر داشتیم ضمن اینکه رکوردهای خوب احسان حدادی هم ما را به کسب مدال او امیدوار کرده بودیم.

علی آبادی با اشاره به کسب 12 مدال توسط ورزشکاران ایران در المپیک لندن تصریح کرد:‌ این نتیجه‌ای دلچسب بود که البته نگهداری آن از به دست آوردنش سخت‌تر است. ما برای بازی‌های آسیایی کره جنوبی جایگاه سوم را هدف قرار داده‌ایم اما با توجه به اینکه دیگر کشورها هم قطعاً‌ در میزان مدال آوری پیشرفت خواهند داشت باید روی افزایش تعداد مدال ها به خصوص به رنگ مدال توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: اگر کشوری تعداد مدال های طلای خود را در بازی‌های کره جنوبی به 25 مدال برساند و ما بتوانیم همان 20 مدال طلای گوانگجو را به دست آوریم قطعاً جایگاه چهارمی را هم از دست خواهیم داد بنابراین کاروان ایران در بازی‌های 2014 باید 30 مدال طلا کسب کند تا جایگاه چهارمی‌اش حفظ شود و برای صعود از این جایگاه هم باید روی کسب 40 تا 45 مدال طلا فکر و برنامه ریزی کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه از شش ماه پیش برنامه ریزی برای بازی های کره جنوبی آغاز شد تاکید کرد:‌ تا به امروز طی نشست‌هایی که با فدراسیون‌ها داشته‌ایم در مورد تعداد مدال‌آوری آنها به توافق نسبی رسیده‌ایم. بعد از بازی‌های پاراالمپیک نشست‌های خود را به طور رسمی دنبال می‌کنیم تا تعهد فدراسیون‌ها در مورد تعداد مدال ها را قطعی کنیم.

وی در مورد چالش‌هایی که پیش روی ورزش ایران است و تاثیراتی که می تواند روی موفقیت‌های فعلی به دست آمده بگذارد ابراز نگرانی کرد و گفت: 3 ماه آینده باید انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود هرچند کمیته بین‌المللی المپیک فعلاً ما را از برگزاری مجمع منع کرده است.

علی آبادی یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری هم خردادماه سال آینده برگزار می‌شود به طور حتم بعد از این انتخابات تغییراتی در وزارت ورزش و جوانان اعمال خواهد شد. فقط امیدواریم مجموعه این تغییرات مشکلی در ورزش ایران ایجاد نکند و مانع از برنامه‌ریزی های انجام شده برای بازی های آسیایی المپیک نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز