خبرگزاری کار ایران

مهلت ارسال اثر به دو سالانه نقاشی دامون فر تمدید شد

مهلت ارسال آثار چهارمین دوسالانه نقاشی دامون فر، ویژه جوانان زیر 25 سال ایران، تا 15 شهریور ماه جاری تمدید شد.

ایلنا: نقاشان تا 15 شهریور فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه چهارمین دو سالانه نقاشی دامون فر ارسال كنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیف الله پویا راد(مدیر دو سالانه نقاشی دامون فر) با اعلام خبر فوق گفت: به جهت استقبال بسیار شایان توجه نقاشان زیر 25 سال از سراسر ایران، مهلت ارسال آثار به این رویداد ملی تا 15 شهریور ماه جاری تمدید شد.

پویا راد افزود: با وجود تعطیلی دانشگاه ها و مراکز رسمی آموزشی استقبال از چهارمین دوسالانه دامون فر بسیار چشمگیر و فراتر از انتظار بوده است این در حالی است که در دوره پیش روتمامی تمرکز جشنواره بر نقاشی خواهد بود و با هدف هر چه تخصصی تر شدن این رویداد حرفه ای سایر بخش های هنری سه دوره گذشته برگزار نمی شود.

وی گفت: چهارمین دو سالانه نقاشی دامون فر با حمایت بانک سامان، نیمه مهر ماه 1391 در پردیس سینما گالری ملت برپا خواهد شد و بنابر فرم فراخوان، نقاشان زیر 25 سال سراسر ایران می توانند با ارائه حداکثر سه اثر خود تا نیمه شهریور ماه در این دو سالانه رقابتی اعلام حضور نمایند.

پویا راد خاطر نشان کرد: برای ثبت نام در چهارمین دو سالانه دامون فر ابتدا باید فرم شرکت در دو سالانه را به صورت آنلاین از طریق www.damonfar.com دریافت کرد؛ موضوع و تکنیک در این دو سالانه آزاد و حداکثر ضلع آثار ارسالی (که باید در این دو سال اخیر خلق شده باشند)200 سانتی متر است.

وی یاد آور شد: جایزه نخست چهارمین دو سالانه نقاشی دامون فر به روال دوره های پیش سفر مطالعاتی به آلمان و بازدید از کارخانه فابر کاستل خواهد بود و به نفرات برتر بعدی جوایز نقدی ارزنده ای اهدا می شود همچنین آثاری که بعد از دو مرحله داوری به نمایشگاه راه یابند در صورت تمایل هنرمند، در معرض فروش قرار خواهند گرفت.

سیف الله پویا راد گفت:«چهارمین دو سالانه دامون فر هم به سان دوره های پیشین زیر نظر جمعی از نخبگان و پیشگامان تجسمی ایران داوری و هدایت خواهد شد که اسامی این بزرگواران در خبرهای آتی اعلام می شود.»

وی افزود: «دامون فر 30 و اندی سال است با ارائه محصولات به روز اولیه نقاشی در متن جامعه تجسمی ایران حضور دارد و سالهاست به عنوان نماینده فابر کاستل آلمان، «پ ب او» فرانسه و کانسون فرانسه محصولات به روز تولید نقاشی را در اختیار جامعه هنری قرار می دهد، از سال 1385 با راه اندازی جشنواره هنرهای تجسمی ویژه جوانان زیر 25 سال که از این دوره به «دوسالانه نقاشی» تغییر رویه داده است، زمینه کشف استعدادهای درخشان در زمینه هنر را فراهم آورده تا آن سان که همواره برگزیدگان دامون فر در هر دوره با استقبال از سوی جامعه تجسمی و گالری های معتبر داخلی و خارجی روبه رو شده اند و حتی به حراج ها و نمایشگاه های بین المللی راه یافته اند. حضور بیش از 4000 هنرمند زیر 25 سال و ارائه بیش از 6000 اثر هنری در سه دوره گذشته این رویداد گویای اقبال جالب توجه نسل جوان نقاشی ایران به این رویداد ملی است.»

ریاست شورای داوری دو سالانه های دامون فر در سال های پیش را آیدین آغداشلو(1385)، حسین خسرو جردی(1387) و فرح اصولی (1389) بر عهده داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز