خبرگزاری کار ایران

مجید مظفری:

جشنواره دفاع مقدس به ارتقای کیفی سینمای کشور کمک می‌کند

جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس به ارتقای کیفی آثار دفاع مقدس و سینمای کل کشور کمک می‌کند.

ایلنا: مجید مظفری از بازیگران سینما و تلویزیون در آستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس در گفتگویی با روابط عمومی این رویداد مهم سینمایی با بیان این مطلب افزود: برگزاری جشنواره‌های فیلم به هر اندازه که باشد نشانه رشد فرهنگی وهنری جامعه محسوب می‌شود ولازمه سینمای دفاع مقدس برگزاری همین جشنواره هاست که به هم به هنر سینما وهم به جذب مخاطب کمک خواهد کرد واز همه مهم‌تر با ارزش گذاری، به استانداردسازی مناسب و ارتقای کیفی آثار دفاع مقدس که در ‌‌نهایت به رشد سینمای کل کشور منجر می‌شود دست می‌یابیم.

وی با تاکید به مقوله اطلاع رسانی گسترده در سطح منطقه ادامه داد: اما اطلاع رسانی جشنواره و سینمای مقاومت به نظر من باید فراگیر‌تر و گسترده‌تر شود و در مقیاس ملی، منطقه‌ای و بین المللی صورت گیرد وبرای اینکه افکار واجتماع بزرگتری از مخاطبان وفیلم سازان را در کنار یکدیگر بیاوریم باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.

به گفته وی، در زمینه دفاع مقدس که یکی از طلایی‌ترین دوران تاریخ این سرزمین بشمار می‌رود وهمه مردم در این دفاع همه جانبه از خاک میهن شرکت داشته‌اند را نتوانسته‌ایم در قالب سینما به تصویر بکشیم و آن وقایع عظیم و رشادت‌ها ومعنویت خاص آن روز‌ها را به نسل امروز منعکس کنیم وی با بیان اینکه واقعیت‌های دفاع مقدس مهجور مانده است خاطرنشان ساخت: به کلیشه سازی پرداخته‌ایم، دشمن را همیشه ضعیف جلوه داده‌ایم وهمین مهم‌ترین لطمه را به مخاطب این سینما وارد کرده است.

مظفری با انتقاد از نوع شخصیت‌پردازی در سینمای دفاع مقدس عنوان کرد: همیشه بزرگ‌ترین سوال تماشاگر این ژانر این بوده که با این دشمن ضعیف چرا جنگ هشت سال به طول انجامیده است؟ در حالی که واقعیت این نیست و به نسل امروز باید تمام جوانب دشمن را نشان دهیم تا درک عمیقی از رشادت‌های مردان ایران درمقابل دشمنی مجهز با نیروهای فراوان وابزار و آلات جنگی عظیم داشته باشند.

وی با اشاره به سیر نزولی فیلم‌های دفاع مقدس اضافه کرد: در بررسی تولیدات دفاع مقدس از سال‌های اول تاکنون سیر نزولی آن را شاهد هستیم وسینما نتوانسته تمام واقعیت ویا تاثیرات بعد از جنگ را در هنر سینما به مخاطب خود عرضه کند.

بازیگر فیلم سینمایی» جنگ نفت کش‌ها «،» سگ کشی «،» جان سخت «،» راز خنجر «با بیان اینکه واقعیت‌هایی دوران دفاع مقدس با رنج ودردمندی انسان‌های آزادی خواه گره خورده بود وحقایقی که مردم با اتکا به قدرت ایمان وخداوند به مقابله دشمن می‌رفتند، به نظر من هیچ اشکالی ندارد که فیلم‌های تولیدی دفاع مقدس قهرمان پرور باشد تصریح کرد: تمام مردم ایران با حضور در این دفاع جانانه هرکدام قهرمان واقعی هستند.

وی معتقد است نباید ساخت فیلم‌های دفاع مقدس را به عنوان یک امتیاز برای سوء استفاده در بخش‌های دیگر در نظر بگیریم واین تفکر به فیلم نامه نویسی، مخاطبان و اساسا، به هنر سینما لطمه خواهد زد.

این هنرمند تاکید کرد: سینمای دفاع مقدس به دوراز سیاسی کاری باید به هنر متعالی سینما بپردازد وهنرمند ومخاطب این ژانر را به عنوان سینمای مردمی وبرخاسته از دل مردم تثبیت کند.

به گفته وی، برای گرد هم آوردن سینماگران دفاع مقدس به این ژانر اعتماد، حمایت و انگیزه را باید برگردانیم و مسئولین هنری کشور زمینه ساز ایجاد انگیزه برای فیلم سازان هستند واگر دلسوزانه‌تر به این ژانر نگاه شود قطعا به اهداف هنری و مخاطب پذیری سینما نزدیک‌تر خواهیم شد.

مظفری با اشاره به جریان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه عنوان کرد: بحث اتفاقات فرامرزی همچون بیداری اسلامی و آزادی خواهی ملت‌های مسلمان موضوعی نیست که به سادگی بتوان از کنارش گذشت وهنر باید برای جهانی شدن این اتفاقات گام بردارد که به عقیده من حرکت هنر برای به تصویر کشیدن این تحولات فرامرزی کمتر از انقلاب ومبارزه با استکبار نیست و موضوعاتی همچون بیداری اسلامی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت فیلم‌های بین المللی است که اگر به عمق این ماجرا‌ها نفوذ کنیم و به واسطه تحقیق و بررسی می‌دانی به بهترین دستاورد‌ها و تودلیدات سینمایی خواهیم رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز