خبرگزاری کار ایران

الکوثر سراغ غذاهای ایرانی رفت

شبکه الکوثر كه به دنبال توریسم غذایی است، در یك برنامه ۲۵ دقیقه‌ای که در ۵۲ قسمت در دست تهیه است، طرز تهیه و طبخ انواع خوراکی‌های ایرانی توسط سرآشپز مشهور ایرانی(دکتر حکیمی) را نمایش می‌دهد.

ایلنا:خوراکیهای مختلف ایرانی در برنامه آشپزی ایرانی شبکه الکوثر به نمایش در می‌آید.
به گزارش ایلنا، در این برنامه ۲۵ دقیقه‌ای که در ۵۲ قسمت در دست تهیه است، طرز تهیه و طبخ انواع خوراکیهای ایرانی توسط سرآشپز مشهور ایرانی دکتر حکیمی، به نمایش در می‌آید.
ارسلان خندانی، تهیه کننده این برنامه خاطر نشان کرد: با توجه به گسترش توریسم غذایی در سراسر جهان، در تهیه این برنامه سعی شده با نگاه ویژه‌ای به این موضوع، ضمن معرفی فرهنگ وغذاهای مختلف ایران، نسبت به جذب گردشگران خارجی نیز اقدام نمائیم.
وی در ادامه افزود: طبق مطالعات انجام شده ۳ سبک آشپزی چینی، رومی و ایرانی در جهان وجود دارد که تمام غذاهای کشورهای جهان از این سه مکتب اصلی سرچشمه گرفته است. به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان، سبک آشپزی ایرانی مادر دو سبک دیگر است و با توجه به این موضوع سعی شده در این برنامه با آموزش نحوه تهیه غذاهای ایرانی به ترویج این سبک بپردازیم.
در هر قسمت این برنامه که در گروه اجتماعی شبکه جهانی الکوثر در حال تهیه است، طرز پخت یک غذای سنتی ایرانی از شهرهای مختلف کشور به آموزش گذاشته می‌شود و در کنار آن به معرفی فرهنگ آن شهر نیز پرداخته می‌شود.
در خصوص آیتمهای مختلف این برنامه باید گفت علاوه برآشپزی یک آیتم ۵ دقیقه‌ای در خصوص اصول تغذیه مناسب در جهت جلوگیری از اضافه وزن در برنامه گنجانده شده است. همچنین فواید گیاهان گوناگونی که توسط ائمه اطهار (ع) در طب امام صادق (ع) و طب امام رضا (ع) تبیین شده در جهت تندرستی و سلامتی معرفی می‌گردد.
 ۱۰۷ غذای ایرانی وجود دارد که امکان تهیه وعرضه آن‌ها به صورت سریع وجود دارد و با توجه به عرضه غذاهای چرب و بعضا ناسالم در اغلب کشورهای عربی معرفی این غذا‌ها در جهت گسترش فرهنگ سلامت در جامعه مخاطب بسیار مهم ارزیابی می‌شود.
شبکه الکوثر در برنامه صبحگاهی خود نیز با عنوان «صباح الکوثر» که هر روز به صورت زنده از استودیوی بیروت پخش می‌شود، برخی از غذا‌ها و شیرینی‌ها و پیش غذاهای عربی خصوصا لبنانی را آموزش داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز