خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی:

صادرات دارویی به ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد

به برکت تلاش‌های محققین و دانشمندان صنعت داروسازی ۹۷ درصد دارو‌ها را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: برنامه ریزی وزارت بهداست این است كه در سال ۹۱ و ۹۲  صادرات دارویی را به ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه وحیددستجردی در مراسم بزرگداشت روز داروساز که دردانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه جمعیت گروه داروزسازی نسبت به سایر گروه‌های پزشکی  ۱۶ هزار نفر بیشتر نیست اما خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: به برکت تلاش‌های محققین و دانشمندان صنعت داروسازی ۹۷ درصد دارو‌ها را در داخل کشور تولید می‌کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه قبل از سال ۸۴ تنها دو داروی بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌شد، افزود: این در حالی است که امروز با تلاش شما عزیزان ۲۴ داروی بیوتکنولوژی در کشور تولید می‌کنیم.

به گفته دستجردی امروز تولید دارو در کشور در مسیر خوبی قرار دارد به طوری که یک حرکت روبه رشد و درخشنده‌ای را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه سطح داروسازی در کشور بسیار بالا است، افزود: به نظر می‌رسد فاصله چندانی نداشته باشیم که به مرجعیت علمی در داروسازی برسیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: به تازگی  جلسه‌ای داشتیم که در آن ۱۷ دارو مورد بررسی قرار گرفت و دانشجویان جوان pht از پروژه‌های خود با حضور اساتید دفاع کردند و به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: ۵کار قلم از دارو‌ها تا پایان امسال به پایان می‌رسد و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

دستجردی با اشاره به صادرات دارویی ۱۸۰ میلیارد تومانی در سال ۸۹ گفت: این رقم در سال ۹۰ به ۱۴۰ میلیارد تومان رسید که البته ممکن است بیش از این هم باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برنامه ریزی وزارت بهداست این است كه برای سال ۹۱ و ۹۲ صادرات دارویی را به ۵۰۰ میلیارد تومان برسانیم زیرا با توجه به توانمندی‌های محققان و دانشمندان این قابلیت در این زمینه وجود دارد.

وی به سند اخلاقی جامعه دارویی کشور اشاره کرد و افزود: این سند جز بهترین سندهایی است که تاکنون تهیه شده است و درآن اشارات زیادی به ارزش‌ها و کرامتهای انسانی و همچنین شرح وظایف داروسازان شده است.

وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه حدود ۶۰۰ داروی گیاهی در کشور تولید می‌شود، افزود: مجوز تولید آن‌ها از سوی سازمان غذا و دارو صادر شده است و ۵۶ قلم از این دارو‌ها زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و به تدریج تعداد بیشتری از آن‌ها تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز