خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور استان البرز:

کشته‌شدگان سوانح رانندگی در البرز کاهش چشم‌گیری داشته‌است

در سه ماهه اول سال جاری، بنا بر آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی که مرجع نهایی ارائه آمار کشته شدگان است، 270 نفر از آمار کشته شدگان تقلیل یافته است.

كرج - ایلنا: 9 درصد از تخلفات حادثه‌ساز درپی نظارت بیشتر پلیس و دادن نمره منفی به رانندگان متخلف کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس پلیس راهور استان البرز در نشست خبری عصر شنبه با اصحاب رسانه گفت: در سال گذشته استان البرز وضعیت خوبی در جرایم رانندگی و تصادفات نداشته است. اما هم اکنون در سه ماهه اول سال جاری تعداد کشته های تصادفات در استان البرز 14 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ کمالوند همچنین از کاهش 14 درصدی آمار کشته شدگان سوانح رانندگی در استان البرز خبر داد و اشاره کرد: پل‌های عابر پیاده از جمله عواملی بوده که در کاهش سوانح رانندگی تاثیر داشته است.

وی از تاسیس آموزشگاه‌های رانندگی در استان البرز خبر داد و تصریح کرد: قرار است در استان البرز آموزشگاه‌های رانندگی تاسیس شود که گواهینامه پایه 3 الف، پایه 1و 2 و گواهینامه موتورسیکلت صادر می‌کنند.

کمالوند درخصوص عوامل مشکل‌زای دیگر در سطح شهر افزود: فقدان پارکینگ‌های مجاز و نبودن پارکینگ توقف‌های غیرمجاز عبور و مرور از مشکلات عمده در سطح شهر است.

وی بر کاهش کشته‌شده های سوانح رانندگی تاکید کرد و گفت: در دو سال گذشته آمار کشته شده ها به طور چشم گیری کاهش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری، بنا بر آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی که مرجع نهایی ارائه آمار کشته شدگان است، 270 نفر از آمار کشته شدگان تقلیل یافته است.

کمالوند نظارت پلیس بر تخلفات رانندگی را موثر دانست و گفت: 9 درصد از تخلفات حادثه‌ساز درپی نظارت بیشتر پلیس و دادن نمره منفی به رانندگان متخلف کاهش یافته است.

وی ادامه داد: نظارت پلیس بر مزاحمان نوامیس مردم 20 درصد و همچنین نظارت بر خودروهایی که حیوانات را حمل می‌کرده‌اند 40 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهور البرز همچنین بیان کرد: در سال جاری 305 مورد خودروی متخلف توقیف شده است.

وی ساخت تقاطع‌های غیرهم‌سطح در استان البرز را در کاهش بار ترافیکی موثر دانست اما درخصوص آسفالت شهر گفت: شهرداری اقدام بسیار موثری در حوزه آسفالت داشته است اما 11 درصد تصادفات استان البرز با آسفالت شدن خیابان ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حاضر بیش از 800 هزار خودرو در کلانشهر کرج تردد دارد که آمار بسیار بالایی است اما با این وجود دوربین های کنترل ترافیک در این شهر نصب نشده است و راهنمایی و رانندگی مجبور است از موانع فیزیکی برای کنترل ترافیک استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز