خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت؛

محدودیت‏های کوتاه و موقت برای راحتی تردد میهمانان است

هیچ خودروی سنگینی از روز دوشنبه حق تردد در تهران را تا پایان اجلاس ندارد و تنها می‌توانند از کمربندی‌های شهر برای عبور استفاده کنند.

رئیس پلیس تهران گفت: پلیس به هیچ وجه محدودیت‌های چند روزه را در سطح شهر اجرا نمی‌کند و محدودیت‏های کوتاه و موقت برای راحتی تردد میهمانان است و همچنین برخی از خیابان‌ها مانند شیخ رشید و یمن ممکن است برای سهولت تردد میهمانان مسدود شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین ساجدی نیا صبح یکشنبه در نشست خبری با اشاره به تمهیدات پلیس برای برگزاری اجلاس سران گفت: اصناف به دلیل برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد مجبور به تعطیلی نکرده‌ایم و اصناف برای فعالیت مشکلی ندارند.

وی تاکید کرد: محدودیت‏های کوتاه و موقت ممکن است در مسیر‌ها و محدوده‏های منتهی به اجلاس اجرا شود تا میهمانان به راحتی تردد کنند.

وی ادامه داد: هیچ خودروی سنگینی از روز دوشنبه حق تردد در تهران را تا پایان اجلاس ندارد و تنها می‌توانند از کمربندی‌های شهر برای عبور استفاده کنند.

وی افزود: کامیون‌های حامل مصالح ساختمانی نیز برای تردد در سطح شهر محدودیت‌هایی دارند. البته خودروهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی در سطح شهر تردد دارند.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: صدور کارت تردد خاص برای رفت و آمد در سطح شهر نداریم و نیازی به کارت مخصوص نیست و همه شهروندان می‌توانند به راحتی تردد کنند.

وی اضافه کرد: ایست و بازرسی‌های ایجاد شده در سطح شهر، تلفیقی است و از شهروندان می‌خواهیم در این مدت گواهینامه و کارت ماشین را به همراه داشته باشند تا در صورتیکه در طول ایست و بازرسی قرار گرفتند با مشکل مواجه نشوند.

وی تاکید کرد: پلیس تمامی ورودی‌های تهران را با ایست و بازرسی کنترل می‌کند اما در ورودی‌ها به علت بار سنگین خروج مسافران ایست و بازرسی نداریم.

وی با اشاره به اینکه نظارت روی مسیرهای تردد میهمانان افزایش یافته است، گفت: توقف در سرتاسر مسیرهای تعیین شده برای تردد میهمانان ممنوع بوده و خودروهایی که در این مسیر‌ها پارک کنند توسط جرثقیل به پارکینگ منتقل شده و پس از اخذ مدارک دوباره تحویل داده می‌شوند.

رئیس پلیس تهران خاطرنشان کرد: تمامی مسیرهای بی‌آر تی و اتوبوس‌های شهری باز است و اگر در مقطعی نیاز به استفاده از این مسیر‌ها برای میهمانان شد، حرکت اتوبوس‌ها برای مدتی متوقف و آن‌ها از مسیرهای جایگزین استفاده می‌کنند و از رانندگان می‌خواهیم در صورتیکه مسیر به صورت موقت بسته شد، از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

سردار ساجدی نیا با اعلام اینکه تمامی اصناف در سطح شهر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، تصریح کرد: محدودیتی در این باره نداریم و تمامی اصناف می‌توانند به فعالیت روزمره خود ادامه دهند، البته برخی از اصناف برای همکاری در طول برگزاری اجلاس اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی در خصوص تامین نیروی لازم برای امنیت اجلاس اظهار داشت: برای تامین امنیت از سایر رده‌ها نیز کمک گرفته‌ایم و آن‌ها را در ستاد پلیس ساماندهی کرده‌ایم.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی ماموران پلیس دارای کارت با سریال مخصوص هستند، تاکید کرد: ماموران موظف هستند هنگام ماموریت کارت‌های خود را ارائه دهند، ضمن اینکه نیروهای بازرسی در سطح شهر حضور داشته و بر کار ماموران نظارت لازم را دارند.

سردار ساجدی نیا از تامین امنیت منازل و خیابان‌های تهران خبر داد و افزود: همزمان با تعطیلات پیش رو بسیاری از شهروندان به سفر می‌روند و خانه‌های خود را خالی می‌کنند البته پلیس با گشت‌های پیاده و سواره خیابان‌ها، میادین و کوچه‌های شهر را پوشش می‌دهند.

وی در پایان گفت: موتورسواران هیچ ممنوعیتی برای تردد در سطح شهر ندارد، اگرچه ممکن است برخی مسیر‌ها برای ساعاتی مسدود شود که موتورسواران نیز همانند خودرو‌ها اجازه تردد ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز