خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبرداد:

خطر جدی خشکسالی در کمین قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی در استان قزوین نسبت به بروز خشکسالی در این استان هشدار داد.

قزوین - ایلنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با اشاره برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی در استان قزوین امکان بروز خشکسالی در این استان امکان بروز خشکسالی وجود دارد.

به گزارش ایلنا، کیومرث دانشجو اظهار کرد:‌ آب مایه‌ی حیات و زندگی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و آب و هوایی کشور، خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها، بحران آب در آینده جدی است.

وی افزود: متوسط میزان بارندگی سالانه در کشور با 250 میلی‌متر یک سوم میانگین جهانی است و بروز خشکسالی‌ها، برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی، برداشت‌های غیر‌مجاز و مصرف بی‌رویه نشان می‌دهد در وضعیت مطلوبی قرار نداریم و باید نسبت به اشاعه‌ی فرهنگ صحیح مصرف آب اقدامات جدی به عمل آوریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین تصریح کرد: در کنار همه‌ی کارهای در دست اجرا در شرکت از جمله تغذیه‌ی آب‌های زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند، استفاده از پساب‌های صنعتی، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای معتقدیم با فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی نسل جوان و نوجوان که آینده کشور را در دست خواهند گرفت، باید مصرف بهینه را در جامعه نهادینه کنیم.

دانشجو یادآور شد: اگر بتوانیم نوجوانان و دانش‌آموزان را در مدارس با پیامدهای مصرف بی‌رویه، منابع آلوده کننده و چالش‌های پیش‌رو آشنا کنیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که دانش‌آموزان همیار شرکت آب منطقه‌ای باشند و در مدیریت مصرف نقش موثری ایفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز