خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل خبر داد:

رویت مجدد گونه نادرجغد انبار در آران و بیدگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران وبیدگل از رویت مجدد، گونه نادرجغد انبار در حاشیه منطقه یخاب شهرستان آران وبیدگل خبرداد.

ایلنا – آران و بیدگل: رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل از رویت مجدد گونه نادرجغد انبار در حاشیه منطقه یخاب شهرستان آران و بیدگل خبرداد.

« اللیهار دولتخواه » در گفتگوبا خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این خبر افزود: در پی گشت زنی و كنترل روز جاری و در بخش كویرات حاشیه یخاب شهرستان آران و بیدگل وبا راهنمایی دوستداران محیط ریست روستای حسین آباد، مامورین این اداره موفق به رویت دو قطعه جغد انبار شدند كه نسبت به مستند سازی اقدام گردید.

وی تصریح نمود: این دومین مورد از رویت و شناسایی این گونه بسیار نادر دراستان اصفهان و در حوزه این شهرستان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل اظهار داشت: كارشناسان این اداره در راستای شناسایی گونه های جانوری این شهرستان با ثبت هرگونه ارزشمندی كه زیستگاه آنها محدوده شهرستان آران وبیدگل است در حفظ و حراست از تنوع زیست محیطی و گونه های ارزشمند جانوری منطقه انجام داده است.

شایان ذكراست كه منطقه یخاب یكی ازمناطق مستعد و كوریدور زیستگاهی مناسب، ما بین پارك ملی كویر منطقه حفاظت شده خاور و كركس با تنوع زیست محیطی بالا شامل گربه سایانی مانند یوز ایرانی، كاراكال، گربه وحشی، وانواه پستانداران و پرندگان وخزندگان می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز