خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری خبر داد:

آغاز راه اندازی سامانه املاك و مستغلات در استان‌ها تا 10روز آینده

طرح های تنبیهی برای کنترل بازار مسکن با خلق وخوی ملت سازگار نیست وباید در جهت تشویق مالکان راهكارهایی اندیشیده شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل برگزاری اجلاس و همچنین پایان یافتن فصل نقل و انتقال مسکن، معاملات بازار مسكن تا حدی با ركود مواجه است، درباره راه اندازی سامانه املاك و مستغلات در سایر استان های كشور گفت: راه اندازی سامانه املاك و مستغلات از 10 روز دیگر در سایر استان ها آغاز می شود كه بعد از استان تهران در استان خراسان رضوی راه اندازی می شود.

مصطفی‌قلی خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، درباره تاثیر طرح تعزیراتی مسکن در بازار اجاره بها تصریح کرد: هر اتفاقی در بازار مسکن مبنی بر کنترل این بازار صورت گیرد بی تاثیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طرح تعزیراتی مسکن در سال جاری حدود 60 درصد در بازار تاثیر داشته است، گفت: برخی مالکان تابع اجرای طرح تعزیراتی بودند و بعضی مالکان نیز به دلیل زیاده خواهی به دلیل به عدم رعایت افزایش حداکثری 13 تا 15درصدی طرح تعزیراتی، ملك خود را بیش از این میزان افزایش داده اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری افزود: به دلیل اینکه طرح تعزیراتی تنها یک طرح است الزام قانونی ندارد و همچنین مالکیت برای مردم محترم است نمی توانیم در این امر دخالت داشته باشیم.

خسروی ادامه داد: طرح های تنبیهی برای کنترل بازار مسکن زیاد با خلق وخوی ملت سازگار نیست وباید در جهت تشویق مالکان راهكارهایی اندیشیده شود.

وی در توضیح مطلب فوق افزود: باید مالکان خوب را به تصویر بکشیم به گونه ای که انگیزه ای برای رعایت طرح های این چنینی برای سایر مالكان وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشوری در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی سامانه املاک و مستقلات در استان خراسان رضوی تا 10 روز آینده خبرداد و گفت: سامانه املاک و مستقلات بعد از تهران، در استان خراسان رضوی به عنوان اولین استان راه اندازی می شود.

خسروی با بیان اینکه بعد از استان خراسان رضوی، استان قزوین برای راه اندازی این سامانه درخواست کرده است، گفت: استان های همدان و اهواز نیز درخواست خود را برای راه اندازی سامانه املاک و مستقلات ارائه كرده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز