خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران:

کشت دوم برنج در مازندران به 68هزار هکتار رسید

از 205 هزار هکتار اراضی برداشت شده 68 هزار هکتار ان برای نوبت دوم به زیر کشت رفته است، که پیش بینی می شود این رقم در روزهای آینده افزایش یابد.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: از 205 هزار هکتار اراضی برداشت شده 68 هزار هکتار ان برای نوبت دوم به زیر کشت رفته است، که پیش بینی می شود این رقم در روزهای آینده افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضا عظیمی در دهمین جلسه کارگروه توسعه کشاورزی استان با بیان اینکه این کارگروه مهم‌ترین دستاورد دولت دهم در بخش کشاورزی است، افزود: در سه سال گذشته همواره در بخش کشاورزی بحث مرغ و همین‌طور امنیت عذایی از مسائل مهم و مطرح بوده است.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به افزایش قیمت در کشور داشته باشیم، درمی‌یابیم که هیچ کدام به اندازه مواد غذایی و بخش کشاورزی مورد توجه نبوده است.

عظیمی همچنین در خصوص رشد بی سابقه مکانیزاسیون برنج در مازندران اظهار خرسندی کرد وگفت: 64 درصد برداشت برنج در مازندران توسط کمباین انجام شده است که هم به لحاظ سرعت وهم کاهش ریزش بسیار موثر بوده است.

وی اضافه کرد: در نشاء مکانیزه نیز 45 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم.

مدیر کل جهاد کشاورزی مازندران اضافه شدن 430 دستگاه کمباین برداشت برنج به صنعت کشاورزی استان را از نکات بسیار مهم این کارگروه دانست و اظهار داشت: این ارقام در مقایسه با 6 سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای را نشان می‌دهد.

وی در پایان تصریح كرد: در حال حاضر برای 200 دستگاه کمباین دیگر نیز متقاضی وجود دارد ولی به دلیل کمبود ماشین آلات قادر به ارائه این دستگاه‌ها نیستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز