خبرگزاری کار ایران

شرکت پشتیبانی امور دام ملزم به کاهش قیمت تمام شده شیرخام شد

شرکت پشتیبانی امور دام در جهت کاهش قیمت تمام شده شیرخام ملزم شد تا نسبت به تامین نهادهای مورد نیاز دامداران با قیمت مناسب اقدام كند.

عطف به خبر  "دامداران شیر خریداری شده در تیرماه را با نرخ 902 تومان تسویه می کنند" منتشر شده در مورخ 25 تیرماه سال جاری جوابیه ذیل ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در خصوص اظهارات دبیر انجمن صنایع لبنی، به‌آگاهی می رساند علت افزایش تدریجی قیمت شیرخام طی یک سال گذشته کمبود تولیدشیرخام علیرغم ادعای وفور این کالا از سوی متولیان تولید و عدم تحقق وعده های داده شده مبنی برتامین شیرخام مورد نیاز واحدهای فراوری بوده است.

در همین راستا وزارت صنعت، معدن وتجارت در جهت ساماندهی به وضع فوق نسبت به ارائه بسته های حمایتی برای بخش های دخیل در زنجیره تولید، فراوری و مصرف فراورده های شیری اقدام نموده که از جمله آن می توان به موارد ذیل كرد:

1-شرکت پشتیبانی امور دام در جهت کاهش قیمت تمام شده شیرخام ملزم شد تا نسبت به تامین نهادهای مورد نیاز دامداران با قیمت مناسب اقدام كند.

2-الزام کارخانجات آرد کشور به رعایت نرخ 2500 ریال برای هر کیلو سبوس و تکلیف سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و استانها مبنی بر نظارت بر توزیع این کالا و تحویل آن به دامدارانی که با انعقاد قرارداد شیرخام مورد نیاز واحدهای لبنی را براساس نرخ مصوب تامین كند.

3-تعیین بسته های تشویقی برای دامداران براساس کیفیت شیرخام تولیدی.

4-امضای تفاهم نامه با انجمن فرآورده های لبنی ایران مبنی براختصاص 50٪تولید محصولات کارخانجات تحت پوشش آن انجمن به تولید شیر پاستوریزه نایلونی 5/1٪چربی به قیمت 9000 ریال، ماست 5/1٪به قیمت 13000 ریال و پنیرUF 400 گرمی به قیمت 4000 ریال در جهت حمایت از مصرف کنندگان بویژه اقشار آسیب پذیر.

امید است اقدامات انجام گرفته موجب ثبات تدریجی بازار، رونق تولید و کاهش قیمت تمام شده شیرخام شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز