خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سومین فرش بزرگ دنیا در نیشابور

این فرش در 4 قطعه تهیه شده است به صورتی كه فرش نمازخانه بانوان یك تكه و فرش نمازخانه آقایان در 3 تكه به اتمام رسیده است.

سومین فرش بزرگ دنیا به اندازه 2400 متر در نیشابور به همت قالیبافان این شهر بافته و امروز با حضور رییس مركز ملی فرش ایران و تنی چند از مسوولان استانی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، علی خلیقی،‌ مدیر عامل شركت فرش گره و مجری بافت سومین فرش بزرگ دنیا، در مراسم رونمایی از این فرش با اشاره به اینكه بافت این كار از اواخر سال 89 آغاز شد، اعلام كرد: این فرش به سفارش امیرنشین عمان برای مسجد «محمدالامین» این شهر در 4 تكه جمعا 2500 متر با هنر سرپنجه های طلایی 400 بافنده در 2 كارگاه شهر نیشابور بافته شده است.

خلیقی در ادامه این مراسم افزود: این فرش در 4 قطعه تهیه شده است به صورتی كه فرش نمازخانه بانوان یك تكه و فرش نمازخانه آقایان در 3 تكه به اتمام رسیده است كه در نقشه فرش نماز خانه آقایان یا همان مصلای اصلی به یمن عدد 7 در ایران 7 ترنج خودنمایی می كند.

مجری بافت سومین فرش بزرگ جهان خاطرنشان كرد: در این فرش حدود 18 تن پشم و 3 تن نخ چله به كار رفته است.

یادآور می شود: این فرش كه طراحی آن با ذهن خلاق مدیرعامل شركت فرش گره بوده است نقشی تلفیقی دارد و به رنگ نقره آبی بافته شده است.

در پایان خاطرنشان می سازد بافت سومین فرش بزرگ جهان كه به سفارش امیرنشین عمان برای مسجد «محمدالامین» این شهر است به همت 400بافنده در نیشابور به مدت 2 سال به اتمام رسید و توسط رییس مركز ملی فرش ایران از دار قیچی و رونمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز