خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

روند افزایش تولید در واحدهای صنعتی و معدنی آغاز شده است

51 هزارپروژه صنعتی و معدنی در 7 سال اخیر اجرا شده است/میزان تولید مواد معدنی نیز از 155 میلیون تن به 340 میلیون تن رسیده است/ نسبت واردات به صادرات با حدود 50 درصد بهبود، به 6/2 رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب به بیان شاخص های اقتصادی بویژه در بخش تولید پرداخت.

به گزارش ایلنا،غضنفری رشد سرمایه گذاری در بخش صنعت را در دولت های نهم و دهم 7 برابر و در بخش معدن 6 برابر اعلام كرد و گفت: 51 هزارپروژه صنعتی و معدنی در 7 سال اخیر اجرا شده است.

وی تعداد معادن فعال در كشور را در سال 83یعنی در آستانه آغاز به كار دولت آقای احمدی نژاد 3600 معدن و در سال جاری 5000 معدن اعلام كرد و افزود: میزان تولید مواد معدنی نیز از 155 میلیون تن به 340 میلیون تن رسیده است.

افزایش ظرفیت تولید خودرو از 960 هزار در سال 83 به 2 میلیون خودرو در سال 90، افزایش حدود 3 برابری تولید سیمان در همین مدت و افزایش دو برابری تولید فولاد در 7 سال اخیر از دیگر آماری بود كه وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام كرد.

غضنفری گفت: با توجه به سیر صعودی تولید در بخشهای مختلف، ایران در حال حاضر در تولید سیمان جزو ده كشور برتر جهان، در تولید سرب و روی در خاورمیانه اول، در تولید خودرو در رتبه سیزدهم جهان، در تولید فولاد هفدهم جهان و در تولید مس جزو ده كشور برتر جهان است.

در گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت افزایش صادرات غیرنفتی از حدود 31 میلیارد دلار در دولتهای هفتم و هشتم به 139 میلیارد دلار در دولت های نهم و دهم نیز مورد اشاره قرار گرفت.

وی گفت: در همین مقیاس زمانی، صادرات فنی مهندسی از 6/3 میلیارد دلار به 18 میلیارد دلار رسیده و مجموع صادرات كالا و خدمات فنی و مهندسی 3/4برابر شده است.

آقای غضنفری با اشاره به روند كاهش واردات و افزایش صادرات گفت: در این مدت نسبت واردات به صادرات با حدود 50 درصد بهبود، به 6/2 رسیده است.

تعامل جدی و گسترده با بخش خصوصی و اصناف نكته دیگری بود كه در گزارش وزیر صنعت و معدن برجسته شده بود.

غضنفری همچنین با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمنان ملت ایران گفت: با مدیریت فراز و نشیبهای بودجود آمده روند افزایش تولید در واحدهای صنعتی و معدنی آغاز شده كه چشم انداز بسیار خوبی را برای كشور ترسیم می كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز