خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در گفت و گو با ایلنا خبر داد:

429 میلیون دلار، ارزش صدور ضمانت نامه های صادراتی در 4 ماهه نخست امسال

ارزش بیمه نامه های صادر شده در 4 ماهه نخست، 429 میلیون دلار بوده كه نسبت به سال گذشته در همین مدت با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: امسال 143 فقره ضمانت نامه و بیمه نامه در 4 ماهه نخست سال جاری صادر شده است.

كاظم دوست حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: ارزش بیمه نامه های صادر شده در 4 ماهه نخست، 429 میلیون دلار بوده  كه نسبت به سال گذشته در همین مدت با افزایش قابل توجهی مواجه بوده است.

به گفته وی، ارزش ضمانت نامه های اعتباری در سال گذشته،  بالغ بر 493 میلیون دلار بود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال در مجموع ۱۸ میلیون دلار خسارت پرداخت شده است که از این میزان سه میلوین ۶۰۰ هزار دلار آن بازیافت شده است.

حسینی در مورد میزان خسارت‌های پرداختی از سوی صندوق در مواردی كه صادركننده به موقع وجه صندوق را نپردازد، چقدر است؟ گفت: بر اساس بسته پولی بانكی كه به بانكها ابلاغ شده بود، نرخ سود تسهیلات ارزی 7 درصد و ریالی بین 14 تا 17 درصد تعیین شده است، در صورتیكه اگر بازپرداخت در موعد مقرر انجام نمی‌شد، علاوه بر سود، جریمه‌ای در حدود 12 درصد از سوی بانكها دریافت می‌شد كه این به ریال و ارز تفكیك نشده بود؛ ولی بعدا این نرخ به 6 درصد تبدیل شد كه ما از آن سیاست تبعیت می‌كنیم؛ این 6 درصدی را به عنوان جریمه و وجه التزام و جریمه عدم پرداخت به موقع مقرر از صادركننده دریافت می‌كنیم، البته در بسیاری از موارد، با مصوبه هیات مدیره، بخشی یا همه این جریمه را می‌بخشیم، البته اگر بدانیم كه صادركننده واقعا دچار مشكلاتی خارج از حیطه اختیارات خود بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز