خبرگزاری کار ایران

اجرای آزمایشی معاملات قرارداد آتی ذغال کک شو در بورس دالیان چین

تعداد قرارداد پذیرش شده در این جلسه معاملاتی شبیه سازی شده ۸، اندازه قرارداد ۳۰ تن و قیمت گشایش ۱۶۰۰ یوآن برای هر تن بوده است.

بورس کالای دالیان چین (Dalian Commodity Exchange) روز هفتم ژولای (۱۷ تیرماه) اقدام به تست معاملات قراردادهای آتی ذغال کک شو ((Coking Coal نمود.

به گزارش ایلنا از امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، طی این اجرای آزمایشی یکروزه تعداد ۲۳۹ هزار قرارداد به میزان ۲ میلیون و ۲۳۶ هزار محموله مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گفته یک مقام مسؤول در بورس دالیان، اجرای تست و نتایج حاصله رضایت بخش بوده است، مچینگ و تسویه این معاملات بدون هیچ اشکالی انجام شده و قرار است مرحله دوم اجرای آزمایشی معاملات این قرارداد به صورت کامل‌تر در آینده نزدیک صورت پذیرد.

طبق این گزارش تعداد قرارداد پذیرش شده در این جلسه معاملاتی شبیه سازی شده ۸، اندازه قرارداد ۳۰ تن و قیمت گشایش ۱۶۰۰ یوآن برای هر تن بوده است. حداقل وجه تضمین این قرارداد ۵ درصد، حداکثر موقعیت‌های باز برای دارندگان این قرارداد ۲۰۰۰ و حد نوسان قیمت روزانه ۸ درصد قیمت گشایش اعلام گردیده است.

طی این جلسه معاملاتی آزمایشی، ۱۶۶ معامله گر عضو بورس و ۵۲۶ جایگاه معاملاتی راه دور (Remote Station) در معاملات مشارکت نمودند. انجام معاملات در حضور مسئولان اتاق پایاپای، سیستم معاملات، معاملات الکترونیک و ناشرین داده‌های بورس صورت پذیرفت. طی عملیات مذکور کلیه کارکردهای سیستم معاملات اعم از اتصال به سامانه، تشکیل موقعیت معاملاتی، تسویه و بستن موقعیت و تست سرعت اجرای سفارشات مشتریان، تست سرعت اخذ گزارش‌های معاملاتی، اجرای سفارشات به لحظه، نقل و انتقال وجوه و مارجینینگ مورد ارزیابی و آزمایش قرارگرفت.

به گفته منابع مطلع، راه اندازی آزمایشی و شبیه سازی شده معاملات آتی ذغال کک شو، نه تنها آزمایش نرم افزار معاملاتی و فنآوری بکار رفته، بلکه نوعی اطلاع رسانی به بازار و ایجاد آمادگی برای شروع رسمی این قرارداد برای فعالان بازار است.

طبق این گزارش، کار اطلاع رسانی و آموزش فعالان بازار در خصوص قراردادهای آتی ذغال کک شو از ابتدای ماه ژوئن (تیرماه) در بورس دالیان آغاز شده و برنامه‌های آموزشی و آشنایی با قوانین و مقررات بورس در خصوص این قرارداد جدید در شهر‌های پکن، دالیان، گوانگ ژو و شن ژن ادامه خواهد داشت. تحلیل بازار و تحلیل وضعیت موجود از جمله موارد دیگر در این اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به فعالان بازار و صنعت مربوطه خواهد بود.

در کنار این اقدامات، بورس دالیان اقدام به برگزاری همایش‌ها و سمینارهای آموزشی برای اصحاب صنعت، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و تشکل‌های تولیدی کوک و ذغال سنگ به ویژه در مناطق تولیدی و استقرار معادن استخراج از جمله‌شان ژی، هه بِی، مغولستان داخلی و تیان جین، و انجام تحقیات و پژوهش‌های گسترده در این رابطه نموده است.

این گزارش به نقل از منابع آگاه می‌افزاید پذیرش قرارداد آتی ذغال کوک شو در کنار قرارداد آتی ذغال کک علاوه بر تنوع بخشی به قراردادهای حوزه انرژی در این بورس می‌تواند منشأ ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر به صنعت انرژی، گسترش عمق بازار این محصول، بهبود بازار ذغال سنگ، کشف نرخ صحیح‌تر قیمت ذغال سنگ و ایجاد بهبود در سیستم ریسک گریز زنجیره صنایع ذغال سنگ-ذغال کک-فولاد و در عین حال توسعه و ارتقاء بیشتر بازار قراردادهای آتی بورس دالیان گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز