خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد:

به اعتقاد امام(ره) اعتبار حكومت در پاسداشت حقوق مردم است

امام بت خودخواهی حاكمان كه خود را جدا از مردم و مسلط بر آنان می دانستند، درهم شكست و معتقد بود كه اصل حكومت برای برپایی عدالت، خدمت به مردم و پاسداشت حقوق آنان است و در غیر این صورت هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

رییس جمهور با بیان اینكه هر روز اندیشه، شخصیت و آرمانهای امام راحل برای ملت ها و توده های وسیع مستضعفین در جهان بیشتر از گذشته شناخته و معرفی می شود، تصریح كرد: هر روز كه می گذرد بشر به انسانهایی از جنس امام و آسمان نیاز بیشتری پیدا می كند.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی نژاد صبح امروز (یكشنبه) در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمانهای امام خمینی (ره) در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت با یاد شهیدان باهنر و رجایی به عنوان دو یار و رهرو امام راحل همه ساله برگزار می شود و نقطه ثقل این هفته، یادآوری تعهد و میثاق ملت ایران و خادمان ملت به راهی است كه امام خمینی (ره) در برابر بشریت امروز جهان گشوده است.

رییس جمهور تصریح كرد: باور ما این است كه امام راحل یك هدیه ویژه از ناحیه خدای متعال به بشریتی است كه زیر خروارهای ظلمت، یاس و ناامیدی در حال مدفون شدن بود.

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه امام خمینی (ره) لایه های سنگین غبار، تعصبات، خودخواهی ها و فریبكاری ها را از حقیقت ارزش های الهی و انسانی زدود، ‌توحید ناب را بار دیگر در برابر بشریت قرار داد، نگاه توحیدی، انسانی و نجات بخش را معرفی و راه نیل به قله های كمال را به بشریت نشان داد، خاطرنشان كرد: امام مظلومیت پیام انبیاء و توحید را در جهان بر هم زد و موجب بیداری همه فطرت های الهی انسان ها شد.

رییس جمهور با بیان اینكه اعضای دولت هر سال، با افقی بالاتر، میثاقی نو با آرمانهای امام راحل می بندند، اظهار داشت: مطمئنا تجدید میثاق سال 91 با سال 84 متفاوت است و هر سال اعضای دولت یك گام به جلو با افقی بالاتر، آرمانی متعالی تر و تعهدی عمیق تر به ارزشهای الهی و آرمانهای امام راحل در حرم مطهر ایشان گرد آمده و خود را برای یك سال كار و خدمت آماده می كنند.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه امام خمینی (ره) بسیاری از بت ها را شكست و تصورات باطل را از بین برد، گفت: امام بت خودخواهی حاكمان كه خود را جدا از مردم و مسلط بر آنان می دانستند، درهم شكست و معتقد بود كه اصل حكومت برای برپایی عدالت، خدمت به مردم و پاسداشت حقوق آنان است و در غیر این صورت هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

رییس جمهور ادامه داد: امام آمد و تمام باورها و شخصیت های پوشالی را درهم شكست و عظمت و حقیقت انسان ها را بار دیگر به آنها نمایاند و راهی را در برابر بشر گشود كه ادامه این راه منجر به دستیابی به همه زیبایی ها و كمالات برای ملت ایران و سایر ملت های جهان خواهد بود.

دكتر احمدی نژاد تاكید كرد: امروز تعهد دولت به پیام و آرمانی است كه امام راحل آن را پایه گذاری و معرفی كرد؛ همه هیاهوها و سر و صداهای عالم می آیند و خواهند رفت، اما آنچه ماندنی است راه امام راحل، مجاهدت در راه امام و خدمت بی منت و با افتخار به مردم بخصوص قشر مستضعفین است.

دكتر احمدی نژاد ادامه داد: امام خمینی (ره) حكومت جهانی امام عصر (عج) را بعنوان بستر تحقق همه آرزوهای فطری بشر به انسانها معرفی كرد و امروز دلهای مردم به آن نقطه بعنوان تنها تكیه گاه و محل امید و برپا كننده ارزشهای الهی معطوف می شود.

رییس جمهور در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و همه شهیدان انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: شهیدان رجایی و باهنر با عمل و خون دل خوردن های خود ادامه دهنده ارزشها، راه و آرمانهای انقلاب بودند و امیدوارم كه ما نیز بتوانیم در مسیر آنها حركت كنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز