خبرگزاری کار ایران

پیام صالحی تسلیم نخست وزیر قطر شد

شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر دولت قطر در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی در اجلاس جنبش عدم تعهد شرکت خواهد کرد.

سفیر کشورمان در دوحه با خالد بن محمد العطیه وزیر مشاور در امور خارجه دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار پیام کتبی صالحی وزیر امور خارجه خطاب به شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تسلیم شد.

به گزارش ایلنا،عبدالله سهرابی سفیر کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به تحولات اخیر و موج بیداریهای اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی و بحرانهای اقتصادی در کشورهای اروپای و غرب و بویژه آمریکا به اهمیت برگزاری شانزدهمین اجلاس بین المللی کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران اشاره کرد که فرصت استثنائی جهت مشورت کشورهای عضو و با حضور ناظران بین المللی و دبیرکل سازمان ملل متحد و تصمیم گیریهای استراتژیک جهت آینده این سازمان فراهم خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل مهیای برگزاری این اجلاس است.

وی ضمن اشاره به سه کمیته مهم سیاسی اقتصادی و فرهنگ و فلسطین که به صورت کارشناسی در دستور کار است به موضوع فلسطین و ضرورت پرداختن به ابعاد مختلف جنایات رژیم صهیونیستی و گسترش شهرک سازی و عدم اعتناء به مصوبات سازمان ملل توضیح داد که توطئه پیچیده دشمنان مقاومت در کشور سوریه با ایستادگی مردم و حامیان مقاومت و رویارویی با مخالفان آرامش و صلح و امنیت در منطقه خنثی شده و در حال پایان است.

العطیه در غیاب نخست وزیر خارجه قطر پیام کتبی دعوت وزیر خارجه کشورمان جهت شرکت در اجلاس وزرای خارجه غیرمتعهد را دریافت کرد و ضمن تشکر از دریافت این دعوت اعلام کرد که تیم کارشناسی سیاسی تحت مسئولیت معاون وزیر خارجه از ابتدای اجلاس حضور پیدا کرده و اینجانب هم در اجلاس وزراء شرکت خواهم داشت و شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر دولت قطر در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی در این اجلاس مهم شرکت خواهد کرد.

وی ضمن با اهمیت دانستن جایگاه این سازمان و حضور فعال در این نشست به روابط صمیمی و دیرینه دو کشور ایران و قطر اشاره کرده و اظهار داشت که روابط ما با کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران با پتانسیل های فراوانی که در همسایگی و در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس قرار دارد همواره مورد تأکید همه مقامات بویژه امیر دولت قطر است و از دیرباز این روابط حفظ شده و تحت هر شرایطی به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد تا روابط صمیمی و تاریخی دو کشور را تحت تأثیر سوء قرار دهد.

وی ضمن اشاره به تحولات پیش آمده در کشورهای عربی و اسلامی به موضوع حقوق ملتها اشاره و اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای نشست غیرمتعهدها در کاهش این مشکلات تأثیر ایجابی داشته باشد.

وی در پایان بر ضرورت تداوم مشورتها با مقامات جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مشکلات موجود در منطقه و موضوع فلسطین و حمایت از مقاومت و سوریه تأکید کرد.

سفیر کشورمان هم در پایان بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در مسائل خاورمیانه و منطقه ای بر همکاری همه کشورها بویژه کشورهای منطقه بر کاهش آلام مردم سوریه و بحرین و یمن و عراق و بقیه کشورها تأکید کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز