خبرگزاری کار ایران

صالحی در حاشیه رونمایی از تمبر اجلاس غیر متعهد‌ها:

نشست وزرای خارجه تاکید دارد که باید نظرات جنبش را در عرصه بین‌المللی عملیاتی کنیم

امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که جهان باید در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی دستخوش تغییر شود و در این سمت نیز حرکت خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: توجه وزیران خارجه کشورهای عضو بر آن بود که ما باید به انسجام و وحدت درونی جنبش توجه ویژه‌ای داشته باشیم و سعی کنیم تا این انسجام و وحدت را بیشتر کنیم تا بتوانیم نظرات جنبش را در عرصه بین‌المللی عملیاتی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مراسم رونمایی از تمبر شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهد‌ها در تهران در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه جلسه پایانی نشست وزیران خارجه کشورهای عضو این جنبش فردا بعدازظهر انجام و جمع‌بندی این نشست صورت خواهد گرفت، گفت: قطعا نظرات ارائه شده در این نشست راهنمایی برای آینده فعالیت‌های جنبش خواهد بود. چراکه از جمع‌بندی این نظرات در می‌یابیم که این جنبش علاقه‌مند است به چه سمت و سویی برود.

وی ادامه داد: با استخراج اساس صحبت‌های انجام شده سعی می‌کنیم نقشهٔ راهی را تنظیم کنیم تا در اسناد بعدی بتوانیم بخش عمده‌ای از آن را منعکس کنیم.

صالحی با بیان اینکه آغازگر تروریسم بین‌المللی و این رفتار غیرانسانی، رژیم صهیونیستی است، گفت: رژیم صهیونیستی هم‌چنان به این رفتار ادامه می‌دهد و موید آن شهدای مظلوم ما هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا تاکید بر اینکه تمامی کشورهای عضو مساله تروریسم را مورد توجه قرار داده و آن را محکوم می‌کنند، تصریح کرد: کشور‌ها به ویژه از مساله تروریسم دولتی که رژیم صهیونیستی بینانگذار آن بوده اعلام انزجار کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین عنوان کرد: مساله فلسطین، سوریه، اقتصاد جهانی و اداره امور جهانی در نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه شعار این اجلاس مورد توجه قالب شرکت‌کنندگان بوده و همه بر آن تاکید داشتند، گفت: بسیاری از بندهای سند اجلاس تنظیم و تصویب شد. علاوه بر آن بحث مدیریت جهانی و اصلاح ساختار سازمان ملل نیز بررسی شد و مساله جا انداختن دلار به عنوان پول بین‌المللی مورد انتقاد اغلب وزیران قرار گرفت.

علی اکبر صالحی با بیان اینکه امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که جهان باید در ابعاد مختلف اقتصادی و سیاسی دستخوش تغییر شود و در این سمت نیز حرکت خواهد کرد، گفت: نشست سران جنبش غیرمتعهد‌ها در زمانی برگزار می‌شود که ما در فضای خاصی در منطقه و جهان به سر می‌بریم و توجه وزیران خارجه کشورهای عضو بر آن بود که ما باید به انسجام و وحدت درونی جنبش توجه ویژه‌ای داشته باشیم و سعی کنیم تا این انسجام و وحدت را بیشتر کنیم تا بتوانیم نظرات جنبش را در عرصه بین‌المللی عملیاتی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز