خبرگزاری کار ایران

در حاشیه برگزاری اجلاس عدم تعهد؛

نشست خبری خانواده قربانیان تروریسم ایران برگزار شد

اجلاس عدم تعهد بتواند تشکلی را ایجاد کند که به صورت عملی و نتیجه گرا در مقابل تروریسم عمل کند تا روند ترور در کشور متوقف شود.

همزمان با برگزاری اجلاس عدم تعهد و در آستانه هشتم شهریورماه سالروز ترور شهید رجایی و شهید باهنر، کنفرانس خبری قربانیان تروریسم در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مستقر در ستادخبری اجلاس عدم تعهد، رئیس انجمن دفاع از قربانیان ترور در خاورمیانه در این نشست گفت: درخواست ما این است که کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، روزی را بعنوان روز مبارزه با تروریسم تعیین کنند تا صدای خانواده این افراد به دنیا برسد.

محمدباقر علیی، تصریح کرد: هدف ما از تاسیس این انجمن کمک به خانواده های زجر کشیده در رساندن صدایشان به دنیا و محافل حقوق بشری است چرا که عوامل ترور اعضای خانواده این افراد، به صورت آزادانه در برخی کشورها زندگی می کنند و پناهندگی سیاسی دریافت کردند.

این فعال مدنی ابراز امیدواری کرد: اجلاس عدم تعهد بتواند تشکلی را ایجاد کند که به صورت عملی و نتیجه گرا در مقابل تروریسم عمل کند تا روند ترور در کشور متوقف شود.

در پایان یکی از قربانیان تروریسم در ایران، خواستار فعال ترشدن نقش گروه های مردم نهاد در زمینه اطلاع رسانی درباره تروریسم شد.

در این نشست خبری، اعضای خانواده 6 نفر از قربانیان تروریست در جنوب کشور که به دست اعضای گروهک موسوم به خلق عرب کشته شدند، حضور داشتند که هرکدام به تشریح چگونگی ترور اعضای خانواده خود توسط تروریست ها پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز