خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران:

مسیرهای تردد سران در اجلاس تهران به صورت 360 درجه فیلمبرداری می‌شود

عبداللهی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی ساکنان ولنجک ضمن عذرخواهی از این محدودیت‌ها از ساکنین در خواست کرد از وسایل شخصی خود استفاده نکنند و از وسایل نقلیه عمومی برای عبور و مرور استفاده کنند.

مجتبی عبداللهی با تشریح اقدامات شهرداری تهران گفت:مسیر فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) تا محل برگزاری اجلاس و اسکان مسافران، به صورت 360 درجه فیلمبرداری می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری بین‌المللی جنبش عدم تعهد، مجتبی عبداللهی ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این اجلاس در ایران اظهار داشت: مسیر فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام خمینی (ره) تا محل برگزاری اجلاس و اسکان مسافران، به صورت 360 درجه فیلمبرداری شده و تمامی اشکالات معابر و سطح خیابان‌ها شناسایی در حال رفع آن هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه وضعیت ایران در شرایط تحریم برای سایر کشورها مهم است به دیگر اقدامات شهرداری اشاره کرد و افزود: مناطق 22 گانه به ویژه 14 منطقه درگیر از جمله منطقه 1، 2، 3، 5، 6، 7، 9، 10، 11، 12، 17، 18 و 19 در برگزاری اجلاس موارد ویژه ای ابلاغ شده تا اقدامات لازم را انجام دهند.

وی به اقدامات سازمان زیباسازی اشاره کرد و گفت: انجام تبلیغات محیطی به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی، زیباسازی و تعیین مسیر ورودی و خروجی اجلاس، نصب نقشه تهران و ارائه اطلاعات در خصوص پایتخت با نگاه فرهنگی از جمله این اقدامات است همچنین پرچم 120 کشور غیر متعهد خریداری شده و در مکان‌های مورد نظر نصب خواهد شد؛ میدان آزادی به دلیل قرار گرفتن در مسیر فرودگاه، یکی از این مکان‌هاست.

عبداللهی در ادامه گفت: سازه‌هایی با محتوای خلیج فارس، انرژی هسته‌ای، پرچم ایران و آرم اجلاس نیز در سطح شهر نصب می‌شود همچنین چند پرچم ایران با ارتفاع 70 متر در چند نقطه شهر نصب خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه بیلبوردها و سازه‌های تبلیغاتی سطح شهر در خدمت اجلاس خواهند بود، گفت: ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی، پاکسازی و رنگ آمیزی عرشه‌های پل، نورپردازی پل‌های عابر و اتوبان‌ها نیز در حال انجام است؛ همچنین محدوده هتل‌های تهران که مهمانان اجلاس در آنها مستقر خواهند بود نیز ساماندهی می‌شوند.

وی به اقدامات سازمان پارک‌ها نیز اشاره و اضافه کرد: در 3 مکان تعیین شده، آرم اجلاس با فرش گل در مسیر برگزاری اجلاس، ایجاد می‌شود، فضای سبز مهرآباد به مساحت 47 هزار متر درحال بازسازی است؛ ایجاد 10 تپه گل به مساحت 1000 متر، 31 هزار متر مربع چمن کاری، کاشت 7 هزار اصله چنار، کاشت 145 هزار بوته نشاء فصلی و... در حال انجام است.

عبداللهی در ادامه اظهار داشت: ساماندهی و زیباسازی محدوده بزرگراه خلیج فارس به طول 12 کیلومتر در مسیر رفت و برگشت، نیز از جمله اقدامات در دست اقدام است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، با بیان اینکه تمامی اتوبان‌های واقع شده در مسیر لکه‌گیری خواهند شد، افزود: بیش از 40 هزار تن روکش آسفالت در برخی اتوبان‌ها به اجرا درخواهد آمد؛ بزرگراه شهید چمران، محمدعلی جناح، شیخ فضل‌الله، همت، نیایش و... از جمله این مسیرهاست که لکه‌گیری و آسفالت می‌شوند.

وی به آمادگی مترو در زمان برگزاری اجلاس اشاره کرد و گفت: تعدادی از قطارهای تازه ترخیص شده در خط قرار خواهد گرفت و شرکت مترو در حال انجام اقدامات لازم برای بازدید احتمالی مهمانان شرکت کننده از این مجموعه است.

عبداللهی با اشاره به آمادگی شرکت بهره‌برداری متروی تهران گفت: ترن‌هایی که جدیداً ترخیص شده‌اند برای میهمانان اجلاس وارد خطوط می‌شوند و کارت‌های VIP نیز برای میهمانان صادر شده و پرسنل آمادگی لازم برای میزبانی از میهمانان را دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: علائم ترافیکی در سطح شهر نیز نصب می‌شود همچنین خط‌کشی با رنگ گرم در تمام مسیرها، نصب و بهسازی گاردریل‌ها، استقرار راهنمایان با لباس متحدالشکل از جمله دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: سیستم دوربین و اتاق کنترل ترافیک نیز در اختیار دستگاه‌های مختلف در طول برگزاری اجلاس قرار خواهد گرفت؛ همچینن 50 اتوبوس نو و تازه ترخیص شده نیز در این مدت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

نماینده شهرداری تهران در برگزاری اجلاس عدم تعهد، علاوه بر این نزدیک به 30 کیلومتر فضاسازی و زیباسازی اتوبان آزادگان نیز در دستور کار است و کار ساماندهی، رنگ‌آمیزی و جمع‌آوری تابلوهای مغازه‌هایی که در مسیر تردد شرکت‌کنندگان در اجلاس هست نیز در دستور کار قرار دارد؛ بنابراین گزارش همچنین آمادگی کامل وجود دارد تا مراکز گردشگری بزرگ شهر تهران اعم از باغ موزه دفاع‌مقدس، باغ موزه قصر و... برای آن دسته از مهمانان این اجلاس که تمایل به استفاده از اینگونه فضاهای گردشگری داشته باشند، باز باشد؛ ضمن اینکه نقشه‌هایی به زبان انگلیسی و عربی در میان مهمانان توزیع خواهد شد تا اطلاع‌رسانی مناسب در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به آنها عرضه شود.

وی در خصوص جمع آوری متکدیان در زمان برگزاری اجلاس اظهار داشت: این مسئولیت به اداره کل خدمات شهری واگذار شده و شورا نیز اعتبار مشخصی برای جمع آوری متکدیان در تهران تخصیص داده است؛ در زمان برگزاری اجلاس نیز این کار با شدت بیشتری صورت می‌گیرد و مناطق تلاش شبانه روزی خواهند داشت.

عبداللهی همچنین در خصوص محدودیت‌های ترافیکی ساکنان ولنجک ضمن عذرخواهی از این محدودیت‌ها از ساکنین در خواست کرد از وسایل شخصی خود استفاده نکنند و از وسایل نقلیه عمومی برای عبور و مرور استفاده کنند.

وی تاکید کرد: حتی‌المقدور از رفت و آمدهای خود را کم کنند و پذیرای این موضوع باشند که این اتفاق بزرگ و مبارکی برای کشورمان است و باید وضیعت ایده عالی ایجاد شود.

عبدالهی در پایان خاطر نشان کرد: بازار تهران و چند طبقه از برج میلاد برای تهیه سوغات میهمانان اجلاس آماده سازی شده است و در شهر برای خدمت رسانی محدودیتی وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز