خبرگزاری کار ایران

نشست کارشناسان جنبش غیر متعهد ها با سخنرانی علی اکبر صالحی آغاز به کار کرد

در نشست سران جنبش که تا چند روز آینده برگزار می‌شود قرار است ریاست جنبش برای یک دوره سه ساله از سوی مصر تحویل جمهوری اسلامی ایران شود.

شانزدهمین اجلاس کشورهای غیر متعهد با سخنرانی علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان آعاز شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا این اجلاس در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیما و با حضور کار‌شناسان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد کار خود را در حالی آغاز کرد که مسائل متعددی را برای بررسی در دستور کار خود دارد.
جنبش غیر متعهد‌ها در سال ۱۹۶۱ میلادی برابر با ۱۳۴۰ خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایه‌داری (امپریالیسم)، قرار داشتند، تشکیل شد. نام جنبش ابتدا «Non-Commitment» بود اما سریعا به نام جدید تغییر یافت. با اتمام دوران جنگ سرد، هم اکنون اعضای این جنبش را اکثراً کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند.
سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هر ۳ سال یکبار در اجلاسی با همین نام تشکیل جلسه می‌دهند که در هر جلسه ریاست به کشور میزبان برای یک دوره سه ساله تحویل داده می‌شود.
در نشست سران جنبش که تا چند روز آینده برگزار می‌شود قرار است ریاست جنبش برای یک دوره سه ساله از سوی مصر تحویل جمهوری اسلامی ایران بشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز