خبرگزاری کار ایران

کارشناس مطبوعاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

انتقال اجساد مرگ مغزی شده به پایتخت یکی از نقایص بزرگ اهدای عضو در مازندران

یکی از نقایصی که در اهدای عضو افراد مرگ مغزی شده در مازندران وجود دارد ارسال جسم فرد مرگ مغزی شده به تهران است که تا حدود زیادی سلامت عضو های سالم را به خطر می اندازد.

ساری - ایلنا: کارشناس مطبوعاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  افزود: هدف از این سمپوزیوم اموزش افرادی است که در واقع هماهنگ کننده اعضای اهدا شونده هستند.

سید حسن موسوی در گفتگو با ایلنا در حاشیه سمپوزیوم آموزش اهدای عضو که با حضور اعضای TPM در ساری برگزار شده گفت: یکی از نقایصی که در اهدای عضو افراد مرگ مغزی شده در مازندران وجود دارد ارسال جسم فرد مرگ مغزی شده به تهران است که تا حدود زیادی سلامت عضو های سالم را به خطر می اندازد.

وی با بیان اینکه اسپانیا در این زمینه بیشترین آمار را به لحاظ پیوند اعضا و همچنین رضایتمندی خانواده ها برای انجام این پیوندها را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: امیدواریم که کشور ما نیز به پشتوانه فرهنگ بسیار غنی ایثارو محبت، پخود در این راه گامهای بلندی را بردارد.

موسوی با اشاره به اینکه تا کنون 12 هزار اهدا کننده عضو در مازندران ثبت نام نموده اند اعلام کرد: محدودیتی برای ثبت نام افراد بین 6 تا 60 سال وجود ندارد.

وی با اذعان به اینکه در مازندران مسیرهای حادثه خیز زیادی وجود دارد افزود: سالانه حدوداً 100 نفر دراثر این حوادث دچار مرگ مغزی می شوند.

کارشناس مطبوعاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران: از این تعداد مرگ مغزی در سال تنها 18 نفر برای اهدای عضو رضایت می دهند که علارقم نتایج بسیار ارزشمند رقم گفته شده بسیار مایوس کننده می باشد.

وی با اعلام این خبر که در سال جاری اولین عمل پیوند کلیه در بیمارستان امام خمینی ساری با موفقیت صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: استان مازندران توانایی ودانش لازم برای اینگونه پیوندها را در اختیار دارد.

موسوی در پایان با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در صدد است تا با اطلاع رسانی صحیح از این گونه مرگهای مغزی فرصتی برای زندگی دوباره بسازد تصریح كرد: تجلیل از خانواده های اهدا کننده در جشن نفس سال گذشته از جمله این تلاشها بشمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز