خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه ناست پاکستان در گفتگو با ایلنا:

ایران با پتانسیلهای موجود از پس تحریمها برمی آید

رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه ناست پاکستان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با پتانسیلهای زیادی كه دارد می تواند از پس تحریمها دربیاید.

رشت - ایلنا: رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه ناست پاکستان، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با پتانسیلهای خیلی زیادی ازجمله صنعت دارد می تواند ازپس تحریمها دربیاید.

دکتر عبدول غفور ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری اولین مجمع عمومی همایش شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت با اشاره به اولین سفر خود به ایران جهت حضور در این کنفرانس علمی اظهار داشت: در مسیر جاده تهران به رشت در ایران قابلیتهای بسیار خوبی از جمله صنعت دیدم.

وی با بیان این که برای آینده ایران چشم انداز خیلی خوبی در بخشهای مختلف از جمله پیش بینی می کنم، تاکید کرد: کشور دوست و همسایه ایران با پتانسیلهای خیلی زیادی که دارد می‌تواند ازپس تحریمها دربیاید.

این استاد دانشگاه کشور پاکستان با تصریح بر این که همیشه بین ایران و پاکستان ارتباط بسیار خوبی وجود داشته و همچنان برقرار است، اضافه کرد: ایران و پاکستان جزو کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شود و می توانیم از منابع همدیگر استفاده نمائیم و کشورهای خود را ارتقا بدهیم.

غفور با اشاره به وجود کم شرکتهای دانش بنیان در پاکستان، بیان داشت: درصدد هستم که یک پارک علم وفناوری در دانشگاه ناست پاکستان راه اندازی نمایم و وجود این پارکهای علمی کمک خوبی به شرکت های دانش بنیان می کند تا بتوانند محصولات خود را به بازارهای هدف ارائه بدهند.

وی از در دستور کار خود قرار دادن برقراری ارتباط دانشجویان و اساتید دانشگاههای ایران و پاکستان خبر داد و اظهار کرد: با حضور در ایران تاکنون با اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاههای ایران مذاکره کرده و ادامه خواهم داد تا این ارتباطات برقراربشود.

رئیس دانشکده مکانیک دانشگاه ناست پاکستان، برگزاری اولین مجمع عمومی همایش شبکه پارکهای علم و فناوری کشورهای اسلامی را درایران و رشت را از لحاظ سطح علمی خوب توصیف برگزاری آن را بسیار مثبت و سازننده دانست.

غفور، متذکر شد: برگزاری چنین کنفرانسهایی خیلی خوب و بهتر است یک هماهنگی در بین کشورهای اسلامی برقرار بشود تا کشورها بتوانند با پتانسیلهای همدیگر بیشتر آشنا بشوند و چشم انداز چنین ارتباطاتی را بسیار خوب می بینم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: خود را غریبه و جدا ازایرانیان نمی دانم، چون از گذشته تاکنون تا حال حاضر یک برادری بین ایران و پاکستان و جود داشته و در طی سه ساله گذشته سعی کرده ام تا حدودی زبان فارسی را یاد بگیرم.

در هنگام وقت تنفس مجمع عمومی و مصاحبه خبرنگاران با نمایندگان کشورهای خارجی حاضر در مراسم مسئول روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان خواستار ترک اصحاب رسانه از محل برگزاری شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز