خبرگزاری کار ایران

مهندس منصوری:

فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استقبال خوبی از طرح توسعه کشاورزی نکرده اند

متاسفانه شاهدیم که فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استقبال خوبی از طرح توسعه کشاورزی در استان کرمانشاه نکرده اند.

کرمانشاه ـ ایلنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه م گفت: طرح توسعه کشاورزی با هدف توسعه بخش کشاورزی و اشتغالزایی در سطح کشور مورد توجه جدی قرار گرفته و استان کرمانشا با عملکرد قابل قبول در اجرا این طرح در کشور پیشتاز است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، علی اشرف منصوری در جمع خبرنگاران افزود: با بیان اینکه تاکنون 173 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت جهت اجرا این طرح در اختیار استان قرار گرفته است، اذعان کرد: سود تسهیلات اختصاص یافته به این طرح فقط هفت درصد است و مدت زمان بازپرداخت آن بسته به نوع طرح متفاوت است و از این نظر از جمله طرح ها و برنامه های کم نظیر در عرصه کشاورزی می باشد.

منصوری با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه از نظر شاخصهای انعقاد قرارداد، پرداخت تسهیلات، واگذاری اراضی و شروع پروژه ها همچنان در سطح کشور پیشتاز است، تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و 238 طرح در جلسات ستاد اجرایی شهرستانها تصویب شده است.

وی افوزد: نیاز تسهیلاتی این طرح ها 358 میلیارد تومان برآورد شده است که این میزان بیش از دو برابر سهمیه ابلاغ شده به استان کرمانشاه است.

وی در مورد شیوه واگذاری اراضی مورد نیاز طرح توسعه کشاورزی، ابراز داشت: تاکنون 175 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی شناسایی و امکان واگذاری آنها از سوی سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مورد بررسی قرار گرفته و شرکت آب منطقه ای هم با امکان تامین، انتقال و تخصیص آب برای حدود 73 تا 75 هزار هکتار از این اراضی موافقت کرده است که پس از انجام اقدامات مطالعاتی به بهره برداری خواهند رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه فارغ التحصیلان بخش کشاورزی استقبال چندانی از طرح توسعه کشاورزی نداشته اند.

منصوری سپس با بیان اینکه تمامی مسئولین جهاد کشاورزی استان بایستی پاسخگوی کشاورزان باشند، از کشاورزان خواست هر گونه عدم پاسخگویی را با ریاست سازمان در میان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز