خبرگزاری کار ایران

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه:

اغلب بزهكاریها وابسته به پدیده شوم اعتیاد است

مدیرکل زندان های استان کرمانشاه اغلب بزهكاریها را وابسته به پدیده شوم اعتیاد دانست.

کرمانشاه ـ ایلنا: اژدر اسدبیگی به طور سرزده از زندان اسلام آباد غرب بازدید و ضمن دیدار با پرسنل و مددجویان این مركز، بر ارتقاء و گسترش امور آموزشی تأكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مدیركل زندان های استان كرمانشاه در نشستی با مددجویان این مركز اظهار داشت: ریشه اغلب ناهنجاریها و مشكلات موجود عدم شناخت و آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی و اجتماعی است.

وی گفت: نوجوانان و جوانانی که مرتکب جرم و بزه می گردند عموما ناشی از عدم شناخت به مسائل اعتقادی و باورهای دینی است و شایسته است خانواده ها و دستگاهای مسئول در جامعه به این امر توجه ویژه داشته باشند.

اسدبیگی افزود: متأسفانه مواد مخدر و اعتیاد بیشترین درصد آمار موجود زندانیان را تشكیل داده و اغلب بزهكاریها و ناهنجاریهای اجتماعی نیز به نوعی وابسته به این پدیده شوم است.

این مقام مسئول یادآور شد: در زندان ها بستر مناسب اصلاحی و تربیتی فراهم گردیده و مددجویان بایستی با تمایل و رغبت كامل برای خودسازی و اصلاح اعمال خود در این چرخه قرار بگیرند.

وی گفت: رسالت ما خدمت رسانی و فراهم ساختن ابزار و امكانات مناسب اصلاحی و تربیتی و پرورشی است و زمانی موفق خواهیم بود كه مددجویان با بینش و درایت وارد این چرخه شوند و در جهت اصلاح رفتار خود تلاش کنند.

اسدبیگی اضافه کرد: فرایند اصلاحی و تربیتی در یک دوره زمانی معین و پس از طی پروسه آموزشی محقق می شود و چنانچه مددجویان در هر یک از مراحل آموزشی از زندان آزاد شوند می توانند از طریق مراکز مراقبت بعد از خروج از آموزش های مورد نظر بر خوردار و چرخه اصلاحی و تربیتی را بطورکامل طی نمایند.

مدیرکل زندان های کرمانشاه اضافه کرد: زمانی اهداف اصلاحی و تربیتی محقق خواهد شد که پس از طی فرایند آموزشی و آزادی زندانیان، بستر پذیرش اجتماعی فراهم و بازگشتی به زندان نداشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز