خبرگزاری کار ایران

معمار، پژوهشگر و شهرسازبین المللی:

معماری ایرانی سرشار از هارمونی زیبایی هاست

معمار، پژوهشگر و شهرساز بین المللی در تالار دانشکده ادبیات و علوم انسانی با موضوع شهرسازی بوم گرا و فضاهای میانی در مناطق گرم و خشک گفت: معماری ایرنی سرشار از هارمونی زیباییهاست.

کرمان - ایلنا: فرخ صبوری معمار، پژوهشگر و شهرساز بین المللی در تالار دانشکده ادبیات و علوم انسانی با موضوع شهرسازی بوم گرا و فضاهای میانی در مناطق گرم وخشک گفت: معماری ایرنی سرشار از هارمونی زیبایی هاست.

به گزارش ایلنا به نقل اداره روابط عمومی وامور بین الملل صبوری در جمع مدیران شهری، اساتید و دانشجویان رشته های هنر، معماری وشهرسازی این واحد دانشگاهی اظهار داشت: متاسفانه در بازدیدی که از بافت قدیمی و تاریخی شهر کرمان داشتم متوجه شدم که در این شهر از فضاهای بین ساختمانها و پارکینگ ها کمتر استفاده شده است.

وی گفت: عناصر شهری مثل آب، صدا، باد و نور می‌تواند به نیکویی در شهرسازی کرمان و شهرهای مشابه مورد استفاده معماران و شهرسازان قرار گیرد.

وی افزود: باغ های ایرانی دایره المعارف دانش بشری هستند و برای نمونه باغ شازده ماهان یکی از زیباترین و بهترین باغ های ایرانی جهان محسوب می‌شود که ایجاد آن از صفر شروع شده است.

صبوری با معرفی برخی از پروژه هایی که در سایر کشورها طراحی و مدیریت نموده گفت: وجود اتوبوسهای عمومی در شهرهایی مثل کرمان از ضروریات است که به نظر می‌رسد این مهم زیاد جدی گرفته نشده و آسیب‌های بسیاری به مدیریت شهری زده است.

وی ادامه داد: لازم است در شهرهای کویری از انرژیهای خورشیدی بیشتر و بهتر استفاده کرد.

در این نشست رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان گفت: امیدواریم این نوع برنامه ها که توسط دانشکده هنرمعماری و شهرسازی با همکاری نهادهای مرتبط بخش خصوصی برگزار شده موجب ارتقای دانش و بینش معماران و شهرسازان را فراهم سازد.

عباس مسعودی رییس دانشکده هنر، معماری و شهرسازی واحد کرمان در این برنامه به معرفی چهره علمی و پژوهشی فرخ صبوری پرداخت.

فرخ صبوری دارای دهها پروژه جهانی و طراحی شهری در کشورهای مختلف از جمله ایران، آمریکا، کانادا، عربستان، کویت، بحرین، دوبی، شارجه و 27 شهر چین بوده و در این نشست علمی تازه ترین یافته هایش را در اختیار محققان و مدیران شهری کرمان گذاشت و به سوالات تخصصی حاضران پاسخ داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز