خبرگزاری کار ایران

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان:

تخریب اعتماد عمومی به نظام، بزرگترین منکر است

کد خبر : ۲۰۵۶۵

کرمان- ایلنا:نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان: برخی از رفتارها موجب خورده گیری به نظام و سبب سلب اعتماد مردم است که باید از آنها جلوگیری بعمل آید

به گزارش ایلنا به نقل روابط عمومی دادگستری کرمان،حجت الاسلام و المسلمین "علی توکلی" در همایش ستادهای احیاء امر به معروف استان گفت: باید از رفتارهائی که موجب سلب اعتماد مردم و عامل خورده گیری به نظام است جلوگیری شود تا چهره نظام مورد تخریب واقع نگردد.

وی افزود: نباید به گونه ای عمل کرد تا مردم به نظام بدبین شده و اعتماد خود را از دست بدهند.

این مقام قضائی حضور حداکثری مدیران در محل خدمت خود را الزامی دانست و اظهار داشت: هرچه حضور مدیران کمتر باشد به همان اندازه تخلفات و بی نظمی های اداری بیشتر و رسیدگی به امور مردم کندتر انجام می گرددکه این امر خود یکی از عوامل سلب اعتماد مردم و بی اعتمادی آنها به نظام است.

وی یادآور شد: امروز در هر افتتاح پروژه، تودیع یا معارفه و یا به هر بهانه ای از مدیر جهت شرکت در آن مراسم دعوت بعمل می آید که این خود بیشترین وقت و انرژی را از مدیر گرفته و او را از رسیدگی به وظیفه اصلی خود باز می دارد.

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد: مدیر رکن اداره است و حضور مستمر او در اداره بسیار حائز اهمییت و اثر بخش است.

وی بیان داشت: از وظایف قوه قضائیه پیشگیری است و یکی از مصادیق و ابزار پیشگیری تذکر است و باید بجا، به موقع و مناسب انجام گیرد تا مؤثر واقع شود.

وی افزود: تذکر با زبان بلیغ، رسا و نرم بسیار تأثیر گذار است امّا این اصل مهم در نظام اسلامی مغفول مانده است.

رئیس کل دادگستری کرمان با اشاره به قصور مدیران در رواج برخی از بد اخلاقی های اجتماعی اظهار داشت: همه به بهانه کار فرهنگی دست روی دست گذاشته و هیچ کس در برابر معضلات اجتماعی اقدامی انجام نداده و اگر امامان جمعه و جماعات، شورای فرهنگ عمومی، فرمانداران و ستاد احیاء و همه مسئولین به موضوع معضلات اجتماعی ورود پیدا کرده و تذکر داده بودند امروز شاهد این بی بندو باری ها اجتماعی نبودیم.

وی تصریح کرد: ائمه جمعه یک تریبون عمومی در اختیار دارند و می توانند با ابزار تقوی از آن در جهت امر به معروف و نهی از منکر استفاده نمایند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان خاطرنشان کرد: هیچ کس حق اهانت به دیگران را ندارد و تذکر باید در نهایت ادب، نزاکت و رعایت حرمت صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان، تعامل، هم گرائی و حسن ظن را از عوامل اصلی پیشرفت دانست و ابراز امیدواری کرد: در سایه همدلی و همراهی توفیقات خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی روز افزون گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز