خبرگزاری کار ایران

عبدیان:

آموزش واشتغال زندانیان،منجربه کاهش آسیبهای اجتماعی می‌شود

آموزش و اشتغال در زندان می تواند علاوه بر کسب مهارت برای زندانیان، آنها را از اعمال خلافکارانه در زندان بازدارد.

سقز - ایلنا: رئیس زندان شهرستان سقز گفت: از سال گذشته تاکنون یک سوم از مددجویان زندان سقز موفق به دریافت گواهینامه فنی و حرفه ای شدند.

محمد رضا عبدیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: از زمان راه اندازی و تجهیز مجتمع آموزش فنی و حرفه ای این زندان با دایر كردن 5 رشته آموزشی با حضور مربیان فنی و حرفه ای و علاقمندان به این رشته ها تا کنون یک سوم زندانیان این مرکز با شرکت در کلاسهای آموزش فنی و حرفه ای موفق به اخذ کارنامه مهارت شده اند.

وی افزود: ایجاد مراکز منسجم فنی و حرفه ای در زندانها و اختصاص امکانات کافی برای این منظور در راستای کاهش جمعیت کیفری و پر کردن اوقات فراغت مددجویان به منظور اشتغالزایی و بازگشت سعادتمندانه آنها به جامعه از اهداف متعالی سازمان است که در این زندان با توجه مسئولین و همت وتلاش پرسنل محقق می گردد.

عبدیان با بیان اینکه  مددجو  با کسب مهارت می تواند زمینه  اشتغال و درآمد را برای خود و خانواده اش رقم بزند،اظهار داشت: در زندان پرکردن اوقات فراغت زندانیان واجد شرایط از طریق برنامه های اشتغالزا می تواند از یک طرف فضای آرامی را برای زندانها و زندانیان فراهم ساخته و از طرف دیگر از محل درآمد زایی که به همین واسطه ایجاد می شود به اقتصاد خانواده های زندانیان کمک شود.

رئیس زندان شهرستان سقز با عنوان اینکه با آموزش واشتغال زندانیان می توان آسیبهای اجتماعی را کاهش داد، یاداو شد: آموزش و اشتغال در زندان می تواند علاوه بر کسب مهارت برای زندانیان، آنها را از اعمال خلافکارانه در زندان بازدارد.

عبدیان در پایان خاطرنشان کرد: تا کنون تعداد قابل ملاحظه ای از علاقمندان به رشته های نقاشی ساختمان، برق ساختمان، نقاشی و برجسته کاری روی چوب، تعمیرلوازم خانگی، کمک برق کارساختمان، با حضور در دوره های رسمی فنی و حرفه ای موفق به اخذ مدرک و گواهینامه معتبر از سازمان فنی و حرفه ای شدند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز