خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به وزیر بهداشت؛

اعتراض انجمن فیزیوتراپی به مصاحبه معاون درمان وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۰۸

معاون درمان وزارت بهداشت در مصاحبه خبری، از فیزیوتراپیست‌ها به عنوان تکنیسین فیزیوتراپی نام برده‌اند، این موضوع باعثناراحتی جامعه فیزیوتراپی شده است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در نامه‌ای به وزیر بهداشت، نسبت به مصاحبه معاون درمان وزارت بهداشت معترض و گلایه‌مند شد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل ابراهیمی در این نامه عنوان داشته است: با عنایت به اینکه معاون درمان وزارت بهداشت در مصاحبه خبری، از فیزیوتراپیست‌ها به عنوان تکنیسین فیزیوتراپی نام برده‌اند، این موضوع باعثناراحتی جامعه فیزیوتراپی شده است.

وی در ادامه عنوان داشت: همانگونه که مستحضر هستید رشته فیزیوتراپی از بدو تاسیس در سال ۱۳۴۳ از مقطع کار‌شناسی دانشجو پذیرش کرده و در طول این ۵۰ سال دانشگاه‌های کشور حتی یک نفر هم تکنیسین تربیت نکرده‌اند. چه طور می‌شود که معاون درمان از این موضوع بی‌اطلاع باشند؟

ابراهیمی در این نامه تصریح کرده است: در حال حاضر صد‌ها کار‌شناس ارشد و دکتری تخصصی در این رشته مشغول کار و تدریس هستند. انجمن فیزیوتراپی بر حسب رسالت خود که دفاع از جامعه فیزیوتراپی است، مراتب اعتراض خود در خصوص بی‌حرمتی به فیزیوتراپیست‌های کشور را اعلام می‌نماید. حال سئوال این است که معاون محترم اگر از برنامه آموزشی و مقاطع مختلف تحصیلی این رشته بی‌اطلاع هستند، انجمن حاضر است مراتب را در اختیار ایشان قرار دهند ولی اگر با اطلاع این عنوان نامتجانس را مطرح کرده‌اند، دلیل آن چیست؟ خواهشمند است در این خصوص اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

در همین ارتباط علیرضا شهاب نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ورزشی ایران درباره مقاومت وزارت بهداشت در برابر ارتقای سطح فیزیوتراپی به Doctor of physical therapy یا‌‌ همان DPT گفت: در کشورهای آمریکا و استرالیا و حتی کشورهای جهان سومی مثل پاکستان و هند ارتقای فیزیوتراپی به سطح دکترای حرفه‌ای پذیرفته شده و به این نتیجه‌ رسیده‌اند که حضور یک فیزیوتراپی با سطح تجارب بالا می‌تواند در پیشرفت ورزش قهرمانی کشور نقش موثری داشته باشد. فیزیوتراپیست می‌تواند با کوتاه کردن زمان بازگشت به فعالیت ورزشکاران با بالا‌ترین سطح کیفی به باشگاه در حفظ سرمایه‌های ملی و به سرمربی در حصول نتیجه‌گیری دلخواه کمک کند. بنابراین می‌توان با الگوبرداری از کشورهای خارجی در این زمینه آگاهی لازم را در مدیران ورزشی ایجاد کرد. از آنجا که این مدیران کاربلد و فهیم هستند با بالا بردن آگاهی و حساسیت آنها در این زمینه می‌توان از ارتقای این رشته ورزشی در جهت ارتقای ورزش کل کشور بهره گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز