خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور به ایلنا خبر داد:

کاهش ازدواج در روستا؛ افزایش طلاق در شهرها

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۶۴

در سال گذشته طلاق در شهر‌ها ۸ / ۲ درصد رشد داشته در حالی که در روستا‌ها این آمار ۴۱ درصد کاهش یافته است در واقع در سال ۹۰، ۲۱ هزار و ۷۵۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است در حالی که این آمار در سال ۹۱، ۱۲ هزار و ۷۷۳ واقعه طلاق بوده است.

ایلنا: مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور، گفت: در سال ۹۰ از هر ۷ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد که این امر در سال گذشته از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده است.

"علی اکبر محزون" در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در سال ۹۱، ۱۴۳ هزار و ۷۹۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۷۳ واقعه طلاق در روستا‌ها و ۱۳۱ هزار و ۱۷ واقعه در شهر‌ها رخ داده است.

وی ادامه داد: استان‌های خراسان رضوی، قم، ‌البرز به ترتیب بیشترین آمار طلاق در سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند و استان سیستان و بلوچستان، یزد و ایلام نیز کمترین واقعه طلاق را در سال گذشته ثبت کرده‌اند.

مدیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه رشد طلاق در کشور نسبت به سال گذشته کاهش ۷ /۰ درصدی داشته است، اظهار کرد: در سال ۹۰ از هر ۷ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد که این امر در سال گذشته از هر ۵ ازدواج یک مورد به طلاق منجر شد.

وی با بیان اینکه آمار ثبت طلاق در روستا‌ها به نسبت شهر کاهش یافته است، اظهار کرد: در سال گذشته طلاق در شهر‌ها ۸ / ۲ درصد رشد داشته در حالی که در روستا‌ها این آمار ۴۱ درصد کاهش یافته است در واقع در سال ۹۰، ۲۱ هزار و ۷۵۰ واقعه طلاق به ثبت رسیده است در حالی که این آمار در سال ۹۱، ۱۲ هزار و ۷۷۳ واقعه طلاق بوده است.

مدیر کل دفتر آمار و اطلاعات سازمان ثبت احوال با بیان اینکه بیشتر خانواده‌های روستایی طلاق‌های خود را در مناطق شهری به ثبت می‌رسانند اعلام کرد: به دلیل ساختار جمعیتی کشور و سالخورده بودن جمعیت روستا‌ها و مهاجرت جوانان به شهر‌ها، مقوله ازدواج نیز در روستا‌ها کاهش یافته است. به طوری که نسبت به سال ۹۰ در سال ۹۱، ۳۰ درصد ازدواج‌ها در روستا کاهش یافته این در حالی است که در شهر‌ها کاهش ازدواج ۴ / ۹ درصد بوده است.

محزون تاکید کرد: آمار ازدواج ثبت شده در سال ۹۱ نیز در کل ۸۳۱ هزار و ۶۷۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که از مجموع این ازدواج‌ها ۶۸۲ هزار و ۴۲۶ ازدواج شهری و ۱۴۹ هزار و ۲۴۴ واقعه ازدواج روستایی به ثبت رسیده است.

وی گفت: استان‌های زنجان، اردبیل و کردستان به ترتیب بیشترین واقعه ازدواج را در سال ۹۱ به ثبت رسانده‌اند و استان‌های تهران، البرز و کرمان نیز به ترتیب کمترین نرخ ثبت ازدواج را به خود اختصاص داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز