خبرگزاری کار ایران

با اختصاص ۶۸۱ میلیارد تومان؛

عملیات اجرای راه آهن چابهار، زاهدان به مشهد به زودی آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۳۹

در پایان سال گذشته رتبه چهارم کشور در ساخت مسکن مهر به سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

ایلنا: معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای آغاز عملیات اجرای راه آهن چابهار، زاهدان و مشهد دو موافقتنامه نامه توسط هیئت وزیران با اختصاص ۶۸۱ میلیارد تومان اعتبار از محل فروش سهام‌ نیروگاه چابهار و فولاد خوزستان مصوب شده و به زودی توسط قرارگاه خاتم آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود میری در جلسه شورای تامین مسکن استان با بیان مطلب بالا اظهار کرد: با توجه به تصویب ترک تشریفات اجرای این پروژه، عملیات ساخت توسط قرارگاه خاتم به زودی آغاز می‌شود و با اجرای این پروژه شرق کشور متحول می‌شود.

دبیر شورای تامین مسکن سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سال ۹۰ و ۹۱ تعداد ۲۱۰۶۴ واحد مسکن مهر در سیستان‌و‌بلوچستان افتتاح شده است، ابراز داشت: نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن طی ۶ سال و ۱۰۱۲۴ واحد آن هم کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسیده است.

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در پایان سال گذشته رتبه چهارم کشور در ساخت مسکن مهر به استان تعلق گرفت و در بحث مقررات ملی ساختمان نیز نظام مهندسی استان رتبه نخست کشور را کسب کرد.

میری با موفق خواندن عملکرد کوتاه مدت استان در مدیریت جدید، اضافه کرد: قبل از مدیریت جدید استان در ۱۰ ماه گذشته، بزرگراه زاهدان به زابل دو قطعه عقد قرارداد داشته و با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد اداره می‌شد که پس از این مدت ضمن اتمام این دو قطعه به طول بیش از ۵۰ کیلومتر، دو قطعه جدید نیز قرار داد آن منعقد شد و اکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد.

وی افزود: فعال نگه داشتن پروژه بزرگراه زاهدان به زابل که ۵۸ میلیارد تومان بدهی دارد کار بسیار دشواری است ولی با کوشش مدیریت استان محقق شد.

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در مورد بزرگراه زاهدان به بم که از سال ۸۵ ساخت آن کلید خورده است، نیز تصریح کرد: در مدت ۵۲ ماه از اجرای این پروژه فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در ۴۲ کیلومتر نخست داشته‌ایم ولی امروز با گذشت ۱۰ ماه، ۳۱ کیلومتر آن آسفالت و دو قرارداد ۳۰ کیلومتری هم منعقد شده و تا پایان شهریور نیز ۸ کیلومتر جدید زیر بار ترافیک می‌رود.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همه این موفقیت‌ها با توجه به نوسانات بازار و کمبود رغبت از سوی پیمانکاران صورت گرفته است، البته نگاه ویژه دولت و نظام به سیستان و بلوچستان ستودنی است.

وی همچنین به توافقنامه استانداری با فرودگاه زاهدان اشاره کرد و تصریح داشت: با توافقنامه استانداری و فرودگاه زاهدان بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای احداث باند دوم فرودگاه‌ بین‌المللی زاهدان برای فعالیت هواپیما‌های پهن پیکر در نظر گرفته شده‌است که سهم هریک از دو دستگاه ۱۵ میلیارد تومان است.

می‌ری ضمن اشاره به پیشنهاد استاندار سیستان‌و‌بلوچستان در مورد پروژه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی ایران، اظهار کرد: با این پیشنهاد استان‌های کرمان و فارس نیز از این منبع بی‌پایان بهره‌مند ساخت.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه ۹۲ میزان ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای مطالعه انتقال آب از دریای عمان تا فلات مرکزی ایران پیش‌بینی و به تصویب مجلس رسیده ‌است.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه احداث تصویه خانه سیستان ۱۳۲ میلیارد تومان هزینه در بر داشته و از ابتدای امسال به صورت آزمایشی وارد مدار بهر‌برداری شده است، گفت: گل‌آلود بودن آب زابل در ابتدای امسال به دلیل اینکه نزدیک به ۴۰ سال شبکه انتقال آب، آب فاقد تصویه را منتقل می‌کرد، بوده است.

دبیر شورای تامین مسکن استان در باره برنامه ریزی دولت برای ارتقاء سطح خدمات درمانی استان نیز ابراز داشت: در حوزه بهداشت و درمان ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی برای مردم سیستان‌و‌بلوچستان در نظر گرفته شده است که تا کنون بیش از ۲۰۰ مورد آن آماده شده و تمام این پروژه ‌ها به لطف سفر‌های رئیس ستاد طرح‌های مهر ماندگار، تخصیص ۱۰۰ درصد یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز