خبرگزاری کار ایران

‌عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در گفتگو با ایلنا:

قانون بودجه سال92 به‌نسبت سال گذشته 28 درصد رشد یافت

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۳۰

این قانون بر مبنای نفت ۹۵ دلار و ارز ۲۴۵۰ پیش بینی شده است این در حالی است که بودجه سال ۱۳۹۱ مبتنی بر نفت ۸۵ دلار و ارز ۱۲۲۶ تومان تنظیم شده بود.

‌عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی گفت: قانون بودجه سال ۱۳۹۲ نسبت به سال گذشته بیش از ۲۸ درصد رشد دارد.

امیررضا سوری، ‌ عضو هیات علمی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با مقایسه قانون بودجه سال ۱۳۹۲ با قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشوراز حیث منابع و مصارف اظهار داشت: قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور از حیث منابع و مصارف بالغ بر 727.3 هزار میلیارد تومان است که نسبت به رقم 566.5 هزار میلیارد تومان قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور 28.4درصد رشد نشان می‌دهد.

وی افزود: این قانون بر مبنای نفت ۹۵ دلار و  ارز ۲۴۵۰ پیش بینی شده است این در حالی است که بودجه سال ۱۳۹۱ مبتنی بر نفت ۸۵ دلار و ارز ۱۲۲۶ تومان تنظیم شده بود.

سوری گفت: با توجه به مقایسه ارقام بودجه سال ۱۳۹۲ و نیز بودجه مصوب سال ۱۳۹۱، بودجه کل کشور رشد 28.4 درصدی داشته است، همچنین هزینه‌های جاری دولت در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۹۱ رشد 26.1 درصدی دارد که می‌تواند تبعات تورمی در سال ۱۳۹۲ داشته باشد.

در این راستا مناسب است تا امکان استفاده از ابزارهای انقباضی همچون انتشار اوراق مشارکت در سقفی بالا‌تر از بودجه سال ۱۳۹۱ جهت طرح‌های در دست اجرا و نیمه تمام در نظر گرفته شود.

سوری خاطر نشان کرد: براساس قانون بودجه ۱۳۹۲ مجموع سهم شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت حدود 536.8 هزار میلیارد تومان است که نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۱ (421.1 هزار میلیارد تومان)، علیرغم خصوصی سازی سال‌های اخیر همچنان 27.5درصد رشد داشته است.

وی افزود: مجموع بودجه عمومی دولت در قانون ۱۳۹۲، 236هزار میلیارد تومان است که نسبت به قانون بودجه سال ۱۳۹۱ (164.2  هزار میلیارد تومان)، 43.7درصد رشد داشته است.

سوری اظهار داشت: حجم بودجه عمرانی در قانون بودجه سال ۱۳۹۲ با 2.3 درصد کاهش نسبت به بودجه سال ۱۳۹۱ (39.7هزار میلیارد تومان) به رقم 38.8 هزار میلیارد تومان رسیده است و حجم بودجه جاری نیز بالغ بر 127.4هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال ۱۳۹۱ (۱۰۱ هزار میلیارد تومان)، 26.1درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: در قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور درآمد دولت از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان‌ پیش‌بینی شده است که نسبت به بودجه ۱۳۹۱ تغییری نشان نمی‌دهد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز