خبرگزاری کار ایران

سردا احمدی مقدم در جمع خبرنگاران خبر داد:

عدم تبعیض در تامین امنیت اجتماعات نامزدها از سوی ناجا

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۰۰

ناجا در مورد صدور مجوز تجمع‌های انتخاباتی اختیاری ندارد و وزارت کشور تصمیم گیر است/برخلاف سال 88 ناجا آمادگی و ظرفیت بیشتری را دارد تا انتخابات را در چارچوب قانون و با شعار قانونمنداری اداره کند تا کسی به اسم هوادار، انتخابات را به چالش نکشاند.

ایلنا: فرمانده ناجا گفت:حضور برخی نامزدها در عرصه انتخابات و سابقه آنان در سازمان‌های مختلف باعث نمی‌شود که این سازمان‌ها ابزار انتخاباتی در انتخابات 92 باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمدی مقدم در جمع خبرنگاران بعد از جلسه سخنرانی در دانشکده حقوق دانشگاه تهران درباره انتخابات 92 و شرح وظایف ناجا در این انتخابات، گفت: نامزدها با رعایت قانون که ظرفیت‌های خوبی در آن دیده شده است می‌توانند در فضای انتخاباتی شور و نشاط فراوانی را برپا کند که خوشبختانه با توجه به تنوع کاندیداها که مقام معظم رهبری بر این امر تاکید داشتند، پیش بینی می‌شود انتخابات پرشوری را در پیش داشته باشیم.

فرمانده ناجا ادامه داد: نامزدها می‌توانند در چارچوب قانون و با استفاده از رسانه ملی به صورت مستقیم برنامه‌ها و عملکرد خود را به مردم معرفی کنند و هیچ دلیلی وجود ندارد که به تخریب چهره‌های دیگر یا خدایی نکرده ستاد نامزدهای رقیب بپردازند.

وی در رابطه با وظایف ناجا در انتخابات 92، افزود: باید ظرفیت‌های خوبی برای برخورد با کارشکنی‌ها در انتخابات وجود داشته باشد تا شاهد پیامدهایی همچون انتخابات 88 نباشیم چراکه در آن انتخابات پیش از نتیجه نهایی اردوکشی‌هایی به خیابان صورت گرفت که این اردو کشی‌ها مقدمه‌ای برای لشکرکشی‌های نتایج نهایی آرا بود. بر همین اساس کاندیداها موظف هستند که از ظرفیت قانونی خود در انتخابات استفاده کنند تا شاهد تخلف هایی همچون 88 نباشیم.

احمدی مقدم در رابطه با سوالی درخصوص برگزاری جشن‌های انتخاباتی قبل از تایید صلاحیت كاندیداها از سوی شورای نگهبان و زمان رسمی تبلیغات؛ درباره برگزاری دومین جشن دولت این بار با عنوان «فردوسی»، اینگونه پاسخ داد: قبل از برگزاری جشن نوروزی در استادیوم آزادی ما هشدارهایی به دولت مبنی بر اینکه این جشن می‌تواند شائبه‌های متعدد انتخاباتی را به همراه داشته باشد و جو کشور را تحت تاثیر قرار دهد، داده بودیم اما متاسفانه دولت علاوه بر اجرایی کردن آن جشن، هم‌اكنون در حال برپایی جشن دیگری با نام «فردوسی» در استادیوم آزادی است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی‌مان در عدم برگزاری این جشن عدم وجود شرایط رفاهی، ترافیکی و امنیتی مناسب در استادیوم آزادی برای دعوت شدگان بود چرا که باید تسهیلات ویژه ترافیکی و امنیتی داخل و خارج استادیوم برای جشن فراهم می‌شد ولی به این نکته نیز توجهی نشد و در نهایت شاهد مشکلات رفاهی برای دعوت شدگان در جشن نوروزی بودیم.

احمدی‌مقدم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا سابقه نظامی برخی نامزدها در حمایت برخی سازمان‌ها در انتخابات تاثیرگذار است، گفت:عملکرد خوب برخی از نامزدها در سازمان‌های مختلف شاید باعث شود که قشری از یک سازمان طرفدار یک نامزد انتخاباتی باشند ولی محبوبیت این افراد در سازمان‌های مختلف دلیلی نمی‌شود تا سازمان‌ها استفاده ابزاری در انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: محبوبیت در سازمان‌ها می‌تواند در انتخابات شوراها حساس‌تر از انتخابات ریاست جمهوری باشد چرا که در انتخابات شوراها حتی محله‌ها نقش موثری دارند وحساسیت نامزدها در این انتخابات به مراتب بیشتر از انتخابات ریاست جمهوری است.

احمدی مقدم در رابطه با توقف طرح های امنیتی ناجا در زمان انتخابات، تاکید کرد: طرح‌های امنیتی و اخلاقی ناجا در دوره انتخابات نیز مانند گذشته ادامه خواهد داشت ولی چون در این زمان امنیت انتخابات در اولویت ناجا قرار می گیرد لذا طبیعی است که برخی از طرح‌های ناجا تحت تاثیر قرار بگیرد ولی این تاثیرپذیری به معنی تعطیلی طرح هایی همچون گشت ارشاد و امنیت اخلاقی در جامعه نیست.

احمدی مقدم به شعار نامزدها با محتوای قانون مداری اشاره کرد و گفت: برخلاف سال 88 ناجا آمادگی و ظرفیت بیشتری را دارد تا انتخابات را در چارچوب قانون و با شعار قانونمنداری اداره کند تا کسی به اسم هوادار، انتخابات را به چالش نکشاند.

وی ادامه داد: برای تشکیل هر اجتماعی مسئولیتی وجود دارد که با اخذ تعهد و با رعایت اخلاق و قانون باید صورت گیرد.

وی در رابطه با عملکرد مردم در انتخابات 92، خاطرنشان کرد: برخلاف سال 88 جامعه از بصیرت بالایی بهره مند هستند و نامزدها نیز به دنبال وعده های حقیقی و عملی هستند و ناجا تاکید زیادی دارد تا در اجرای امنیت اجتماعات در انتخابات بین نامزدها تبعیضی قائل نشود و در رابطه با صدور جواز تجمع های انتخاباتی باید بگویم که ناجا اختیاری ندارد و از سوی وزارت کشور این مجوزها صادر می‌شود.

احمدی مقدم همچنین در رابطه با فراخوان های ائتلاف های کارگری در سال 91 و 92 و مانع شدن از راهپیمایی كارگران، اظهار کرد: در رابطه با راهپیمایی کارگران، ناجا تصمیم گیرنده نیست و پلیس در جهت پیشگیری از اتفاقاتی نظیر سال 88 در فراخوان هایی که در شبکه‌های مختلف اجتماعی صورت می گیرد، حاضر می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز