خبرگزاری کار ایران

ولایتی در نشست خبری با خبرنگاران قم:

برای بگم بگم های احمدی نژاد آماده‌ام

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۶۷

تهدیدها و بگم بگم‌ها، مرا از میدان به در نخواهد کرد/سال 84 آیت الله هاشمی راضی شدند به نفع من کنار بکشد/آیت الله هاشمی کاندیدا شوند، به تصمیم ائتلاف 1+2 عمل می‌کنم/در مقابل تخریب‌ها آیه 72 سوره فرقان را می‌خوانم/شورای نگهبان تسلیم هیچ تهدید و هیچ فشاری، نمی‌شود.

ایلنا: کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه اگر در انتخابات کاندیدا باشید و بگم بگم‌های احمدی‌نژاد به شما برسد، چه می‌کنید؟ گفت: بنده آمادگی دارم پاسخ گوی تمام سؤالات و شبهاتی باشم که در رابطه با خودم از سن نوجوانی تا کنون مطرح می‌شود باشم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی اکبر ولایتی شب گذشته در نشستی خبری در جمع خبرنگاران قم در محل مؤسسه طلوع مهر قم، در پاسخ به سؤال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه اگر بگم بگم‌های احمدی‌نژاد به آقای ولایتی برسد، چه خواهید کرد؟ اظهار داشت: میدان انتخابات، میدان رقابت است و یکی از صحنه‌های رقابت‌ها هم، تهدید‌ها و این گونه اعلام نظر‌ها می‌باشد.

وی افزود: این قبیل کار‌ها (بگم بگم‌های احمدی‌نژاد) را، نمی‌گویم غیر طبیعی نیست، بلکه می‌گویم غیر منتظره نیست.

عضو ائتلاف ۱+۲ اصولگرایان، اضافه کرد: بنده آمادگی دارم پاسخ گوی تمام سؤالات و شبهاتی باشم که در رابطه با خودم از سن نوجوانی تا کنون مطرح می‌شود باشم.

ولایتی با بیان اینکه سابقه بنده در دسترس همه قرار دارد، گفت: سابقه مذاکره با ۷۲ ملت را داشته و با سیاستمداران پیچیده و استخوان دار دنیا مذاکره کرده‌ام.

وی افزود: با گروهک‌های افغانی برای ایجاد ثبات در این کشور، با کشورهای عربی برای تقویت بحث وحدت امت اسلام، با شعیان لبنانی برای ایجاد وفاق در میان شیعیان این کشور، با فلسطینی‌ها برای جلوگیری از نزاع و درگیری بین آن‌ها و... مذاکرات مختلفی داشته‌ام.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره مجدد به سؤال فوق، گفت: بالاخره این نوع گفت‌و‌گو‌ها و جدال‌ها وجود داشته و به آن عادت داریم و اصولا از عهده مذاکرات بر آمده‌ام؛ به همین دلیل می‌گویم که این تهدید‌ها و بگم بگم‌ها، ما را از میدان به در نخواهد کرد.

ولایتی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه چقدر این احتمال وجود دارد که طبق شایعات مطرح شده، آقای احمدی‌نژاد با فشارهای مختلف، تأیید صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی را برای انتخابات ریاست جمهوری، بگیرد؟ اظهار داشت: بنده نیز شایعات را شنیده‌ام و البته این موضوع خیلی هم به ما ربطی ندارد؛ بلکه وظیفه شورای نگهبان است که خوشبختانه در طول تاریخ فعالیت خود، با موضوعات مختلف، مدبرانه برخورد کرده، آبدیده شده و از این رو فق‌ها و حقوقدانان این شورا، تسلیم هیچ تهدید و هیچ فشاری، نمی‌شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ایلنا که پرسید، آیا در صورت ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری، از عرصه رقابت‌ها کنار می‌کشید یا در میدان باقی خواهید ماند؟ گفت: بنده بنابر تصمیمی که در ائتلاف ۱+۲ گرفته می‌شود، تصمیم خواهم گرفت.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری، با اشاره به رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ و ماجرای انصراف خود از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: قبلا هم گفته‌ام که مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی در سال ۸۴ خیلی به بنده تأکید داشتند که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوم و از آن طرف تلاش داشتند که آقای هاشمی کاندیدا نشوند؛ حتی با رایزنی‌های مختلفی که با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران داشتند، جامعتین به این جمع بندی رسیدند که کاندیدای واحد اصولگرایان ولایتی باشد؛ همه کاندیداهای اصولگرایان در آن زمان این موضوع را پذیرفتند که از رقابت‌های انتخاباتی کنار بکشند تا ولایتی نامزد واحد اصولگرایان باشد و فقط یک نفر به این موضوع راضی نشد؛ حتی آقای هاشمی رفسنجانی هم راضی شدند که کنار بکشند، اما یک نفر راضی نبود که حالا بگذارید نامش را نگویم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه نظر شما راجع به تکثر نامزدهای اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری، چیست؟ گفت: تا کنون حدود ۲۰ نفر از اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده و قطعا برای اینکه از این تکثر جلوگیری کنیم، بهترین راه ائتلاف است.

ولایتی با بیان اینکه در تشکیل ائتلاف ۱+۲ اصولگرایان بنده پیشقدم شدم، گفت: معتقدم اصولگرایان باید ائتلاف کنند و هر کسی هم که به ولایت فقیه، قانون اساسی، انقلاب اسلامی و امام و رهبری معتقد باشد اصولگراست.

وی تصریح کرد: اگر اصولگرایان به همین وضعیت فعلی ادامه داده و وحدت نداشته باشند، ممکن است افرادی که یا اصولگرا نیستند و یا در اصولگراییشان شبهه‌ای وجود دارد، پیروز شوند.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: تلاش می‌کنیم که با رایزنی‌هایی که انجام می‌دهیم و با مذاکره با دیگر کاندیداهای اصولگرا، به یک نفر برسیم.

وی خاطرنشان کرد: گاهی افرادی در نظر سنجی‌ها بالا هستند و البته ممکن است اگر به فردی برسیم که وضعیت کلی‌اش از سه عضو ائتلاف ۱+۲ بهتر باشد، به او برسیم.

ولایتی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری که پرسید اگر در انتخابات پیروز شوید، یارانه ۲۵۰ هزار تومانی به مردم می‌دهید؟ گفت: اینکه فردی یک عددی را همین طور و بدون اینکه حساب کند، اعلام کند، معلوم نیست که در اجرای آن تعهد موفق باشد.

وی افزود: یارانه ۲۵۰ هزار تومانی اعلام شده قرار است از گران کردن حامل‌های انرژی از جمله ۵ برابر کردن قیمت برق، ۷ برابر کردن قیمت بنزین و ۶ برابر کردن قیمت گاز پرداخت شود در حالی که این درست نیست.

این فعال سیاسی، گفت: یارانه را باید به کسی داد که زندگی‌اش دچار مشکل بوده و دخل و خرج او موازن نیست.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم هدفمندی یارانه‌ها ناقص اجرا شده و این شیوه یارانه دادن به نفع مردم نیست و البته بنده به اجرای درست طرح هدفمندی یارانه‌ها پایبندم.

ولایتی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه نظر شما راجع به تخریب‌ها و بداخلاقی‌های انتخاباتی چیست؟ گفت: تخریب کردن دیگران امری خلاف اخلاق بوده و با منش اسلامی و ایرانی سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: باید از به کاربردن کلمات تخریبی اجتناب کرد و به جای آنکه نقاط منفی دیگران را به جای بیان نقاط مثبت خود به کار گیریم، بهتر است که به بیان نقاط مثبت خود بپردازیم. یعنی به جای آنکه سلبی حرکت کنیم، ایجابی حرکت کنیم و روش خود بنده نیز حرکت ایجابی است.

این کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: خود بنده در برخورد با این تخریب‌های سیاسی و... آیه شریف قرآن کریم که می‌فرماید «والَّذِینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراما» {سوره فرقان آیه ۷۲} را می‌خوانم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا در زمان حکم ارتداد و قتل سلمان رشدی با امام خمینی (ره) صحبت کردید تا این حکم را بنا به مصالح بین المللی لغو کنند؟ گفت: چنین چیزی دروغ است و بنده چنین کاری انجام نداده‌ام.

ولایتی در پاسخ به سؤالی در خصوص برنامه‌اش در حوزه‌های اقتصادی و سیاست خارجی گفت: این دو حوزه کاملا به هم مرتبط بوده و امروز می‌بینیم که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی ما به مشکلات بی‌المللی و تحریم‌ها مربوط می‌شود.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور باید مدیریت کرده و همه نیروهای متخصص را به کار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز