خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

زلزله در تسوج/ ایجاد شکاف در واحدهای مسکونی

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۵۱

زلزله ای به بزرگی5.2ریشتر تسوج در استان آذربایجان شرقی را لرزاند/ پس از این زمین‌لرزه 14پس لرزه دیگر نیز روی داده است.

ایلنا: زلزله تسوج در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زلزله ای به بزرگی 5.2ریشتر در ساعت 15:9 در تسوج در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که باعث شد مردم به خیابان ها پناه ببرند.

به گفته فرماندار شهرستان شبستر  این زمین لرزه که در عمق هشت کیلومتری به طول جغرافیایی 45.36 و عرض جغرافیایی 30.61 رخ داده است هیچ خسارت جانی نداشته است.

جمشید عقلمند عمده خسارت وارده را فقط باعث ایجاد شکاف‌ در دیوار برخی خانه‌ها اعلام  کرد.

ساعت 15:38 زمین‌لرزه‌ای به قدرت 3.1 ریشتر به عمق 14 کیلومتر، ساعت 15.39 به قدرت 3.2 ریشتر به عمق 15 کیلومتر، ساعت 15:42 به قدرت 3.4 ریشتر به عمق 14 کیلومتر، ساعت 15:50 به قدرت 3.8 ریشتر به عمق 16 کیلومتر و ساعت 16:02 زمین لرزه‌ای به قدرت 2.9 ریشتر به عمق 12 کیلومتر در شهر تسوج رخ داده است.

زلزله 5.2 ریشتری تسوج تاکنون 14 پس لرزه داشته که بزرگترین و کوچکترین آن به ترتیب 4.1 و 2.1 ریشتر است.

این زمین‌لرزه‌ها باعث شده است مردم این منطقه همچنان در خیابان‌ها بمانند.

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز از اعزام نخستین گروه ارزیاب واکنش سریع هلال احمر به روستاهای زلزله زده تسوج در آذربایجان شرفی خبر داد.

به گزارش ایلنا، شجیعی گفت: با دریافت خبر وقوع زمین لرزه در منطقه تسوج استان آذربایجان شرقی، بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل شد و دستورات لازم ستادی برای اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه زلزله زده صادر شد.

قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: هم اکنون نیروهای ارزیاب جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بهره گیری از تجهیزات انفرادی و گروهی شامل سگ‌های تجسس نجات، ست‌های نجات دهی هیدرولیک و سنوماتیک و خودروهای نجات برای امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی به منطقه یاد شده اعزام شده‌اند.

شجیعی گفت: طبق اطلاعات دریافتی در سامانه پاسخگویی به حوادث غیرمترقبه این زمین لرزه درساعت ۱۵ و ۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه در منطقه تسوج استان آذربایجان شرقی و به بزرگی ۲/ ۵ ریش‌تر به وقوع پیوسته است.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات اضافه کرد: با دریافت گزارش از گروه‌های اعزامی ارزیاب به مناطق زلزله زده، اطلاعات تکمیلی از خسارات احتمالی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی گفت: تاکنون گزارش خاصی از تخریب احتمالی زلزله تسوج اعلام نشده است.

خلیل ساعی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام مطلب گفت: براساس اعلام شهردار تسوج تاکنون گزارش خاصی از تخریب احتمالی اعلام نشده است.

وی با بیان اینكه در منطقه تسوج لرزش ناشی از این زلزله به شدت احساس شده است، گفت:در شهر تبریز نیز اثرات ناشی از این زلزله مشاهده شده است.

خلیل ساعی یادآور شد: ستاد بحران استان آذربایجان شرقی برای مقابله با آسیب های احتمالی این زلزله اکیپ های لازم را تشكیل داده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با بررسی‌های انجام شده از سوی گروه‌های ارزیاب واکنش سریع هلال احمر از منطقه زلزله زده تسوج در استان آذربایجان شرقی مشخص شد که این زمین لرزه تاکنون دو مصدوم برجای گذاشته است.

حیدر حیدری اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از گروه‌های ارزیاب هلال احمر این زمین لرزه خسارات زیادی نداشته است و در دو روستای عمستجان با ۱۱۸ خانوار و انگشتان با ۵۳ خانوار تعدادی از واحدهای روستایی ترک خوردگی‌های حداکثر تا ۳۰ درصد داشته است.

وی گفت: هم اکنون گروه‌های ارزیاب اعزامی به منطقه زلزله زده مشغول جمع آوری اطلاعات اولیه و ثانویه این زمین لرزه در روستاهای قره تپه، انگشت جان، امستجان، قله مراغش، الماس، چهرگان، حیدرآباد و مزرعه هستند.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌شرقی از ایجاد شکاف در بیش از 150 واحد مسکونی شهر تسوج در اثر زلزله 5.2 ریشتری بعد از ظهر پنجشنبه خبر داد.

خلیل ساعی با بیان این مطلب اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی به این منطقه اعزام شدند که پس از ارزیابی های انجام شده، مشخص شد در دیوار 150 واحد مسکونی این شهر شکاف هایی ایجاد شده است.

وی افزود: هیچ منزل مسکونی در شهر تخریب نشده و زندگی در حال حاضر در این منطقه به خوبی در جریان است و مردم به خانه های خود بازگشتند.

زلزله 5.2 ریشتری بعد از ظهر دیروز پنجشنبه در تسوج، بیش از 30 پس لرزه در پی داشت که بزرگترین پس لرزه 4.1 گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز