خبرگزاری کار ایران

با تكیه بر متنی بازنویسی شده از یاسمینا رضا؛

«افرای ژاپنی» به كارگردانی مسعود طیبی روی صحنه می‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۱۵۲۰

اصلا علاقه‌ای به التماس كردن و تحقیر شدن برای دریافت سالن اجرا ندارم. ترجیح دادم در محیطی كار كنم كه آرامش بیشتر و امكانات خوبی برای اجرا داشته باشد، فرهنگسرای نیاوران را به همین انتخاب كردم.

ایلنا: مسعود طیبی نمایش جدید خود به نام «افرای ژاپنی» را با تكیه بر نمایش‌نامه «سه روایت از زندگی» نوشته یاسمینا رضا نویسنده ایرانی- فرانسوی، برای اجرا درسالن گوشه فرهنگسرای نیاوران آماده می‌كند.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، طیبی در رابطه با اینكه كار بازنویسی متن از چه زمانی آغاز شد، گفت: كار بازنویسی متن دوماه پیش از عید آغاز شد تا اینكه هفته گذشته به پایان رسید. نمایش‌نامه نوشته یاسمینا رضا است و از زمانی كه تصمیم به بازنویسی و اجرای متن گرفته شد خیلی نگران بودم، چون نمایش‌نامه بسیار محكم و عالی است.

وی ادامه داد: اما هنگامی كه كار بازنویسی متن توسط آقای هاشم‌نژاد به پایان رسید نتیجه بسیار خوب از كار درآمده بود، به همین دلیل تصمیم من برای اجرا جدی‌تر شد و كار سرانجام با نام «افرای ژاپنی» خردادماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد آمد كه بسیارعلاقه دارم نیمه دوم این ماه باشد.

كارگردان نمایش «کاکتوس» در رابطه با گروه بازیگران نمایش جدید خود، اظهار كرد: كار چهار كاركتر دارد كه تا این لحظه خانم نگار عابدی، حسام منظور و فریدون محرابی برای ایفای نقش‌ها انتخاب شده و تنها یك بازیگر دیگر باقی‌ مانده است.

وی افزود: حدود 10سال است با حسام منظور همكاری دارم و فكر می‌كنم به بازیگر ثابت نمایش‌های من تبدیل شده است. اما همكاری با فریدون محرابی عزیز به تازگی اتفاق افتاد و طی ارتباط متوجه رفتار حرفه‌ای او چه از نظر اخلاقی و هم از نظر توانایی در ایفای نقش شدم كه باعث شد علاقه زیادی پیدا كنم در نمایش «افرای ژاپنی» هم حضور داشته باشد. از طرفی مدت‌ها بود علاقه داشتم نمایشی با حضور خانم عابدی روی صحنه ببرم كه خوشبختانه پس از مطالعه متن موافقت شد و الان خیلی از گروه بازیگری كار راضی هستم. با توجه به اینكه گروه بازیگران از نظر حرفه‌ای تناسب خوبی پیدا كرده است باید بازیگری در سطح همین هنرمندان پیدا كنم كه موجب شد كمی انتخاب سخت شود.

طیبی در مورد داستان اثر بیان كرد: نمایش داستان دو زوج را روایت می‌كند كه همسر یكی از این دو كیهان شناسی است اما مدت زیادی از آخرین مقاله كه به چاپ رسانده گذشته اما همسر او طی این سال‌ها برای حفظ جایگاه و آبروی خود مسائل را به شكل دیگری عنوان كرده است.

وی ادامه داد: مشكل از جایی آغاز می‌شود كه زوج دوم بدون اعلام قبلی به خانه آن‌ها می‌آید و این موجب می‌شود روابط میان زوج نخست دستخوش چالش شده و دروغ‌ها و ظاهرسازی‌ها نمایان شود.

كارگردان نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» در رابطه با دلیل انتخاب سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برای اجرای نمایش خود، گفت: علاقه زیادی به تجربه فضاهای متفاوت اجرا دارم. قبلا علاقه زیادی به اجرای نمایش در تئاترشهر داشتم كه اتفاق افتاد. الان فكر می‌كنم این امكان به شكل بسیار غیرمنتظره برای من به وجود آمد و اصلا علاقه‌ای به التماس كردن و تحقیر شدن برای دریافت سالن اجرا ندارم.

وی در پایان تصریح كرد: بارها به تماشاخانه ایرانشهر متن پیشنهاد دادم اما گویا سالن‌های این مجموعه جای از ما بهتران است و به این زودی نوبت اجرا به من نخواهد رسید. با توجه به همه این مسائل ترجیح دادم در محیطی كار كنم كه آرامش بیشتر و امكانات خوبی برای اجرا داشته باشد. از طرفی مدیریت و كاركنان فرهنگسرای نیاوران هم بسیار محترمانه با ما برخورد كردند و تمام ابزار مورد نیاز اجرای نمایش را بدون حاشیه فراهم می‌كنند به همین دلیل سالن گوشه را برای اجرا انتخاب كردم.

پیش از این نمایش «آهنگ‌های شکلاتی» نوشته مرحوم اكبر رادی و به كارگردانی مسعود طیبی در تالار کوچک مولوی به صحنه رفت كه با استقبال مخاطبان مواجه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز