خبرگزاری کار ایران

نماینده كارگران كارخانه:

کارخانه لوله گستر، لوله چینی وارد می‌كند

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۲۵

در حالی كه تشدید تحریم‌های اقتصادی اعمال شده می‌توانست به فرصتی برای توسعه و رونق فعالیت‌های این شرکت تبدیل شود اما متولیان اداره این شرکت در سازمان گسترش و نوسازی ترجیح دادند تا به جای حمایت از تولید از واردات حمایت کنند.

یكی از اعضای شورای اسلامی کار کارخانه لوله گستر اسفراین گفت: باوجود آنکه تحریم‌های اخیر فرصت خوبی برای توسعه فعالیت‌های این کارخانه بود اما متولیان اداره کارخانه لوله گستر اسفراین ترجیح دادند که اقدام به واردات لوله از كشور چین کنند.

نماینده كارگران کارخانه لوله گستر اسفراین با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کاخانه لوله گستر اسفراین زیر نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع اداره می‌شود.
او با انتقاد از عملکرد مسئولان این سازمان افزود: در حالی تشدید تحریم‌های اقتصادی اعمال شده می‌توانست به فرصتی برای توسعه و رونق فعالیت‌های این شرکت تبدیل شود اما متولیان اداره این شرکت در سازمان گسترش و نوسازی ترجیح دادند تا به جای حمایت از تولید از واردات حمایت کنند.
به گفته این عضو شورای كارگری، کارخانه لوله گستر اسفراین تاکنون برای پر‍وژه‌های نفتی و گازی شرکت ملی نفت انواع لوله فولادی بدون درز را تولید کرده است بطوری که تا سال گذشته حجم تولید سالانه این کارخانه بالغ بر ۵۰ هزار تن بوده است.
این كارگر گفت: با این حال از سال گذشته مسولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ملی با تامین نکردن مواد الویه کارخانه از جمله شمش فولادی باعث کاهش تولیدات کارخانه شدند.
وی ادامه داد: در نتیجه این وضعیت بیش از یک سال است که ۷۰۰ کارگر کارخانه اضافه کاری نداشته و حتی بابت برخی مطالبات قانونی و عرفی کارگاه از جمله ۵۰ درصد بن کارگری، کمک هزینه تحصیلی فرزندان کارگر، تفاوت بین حداقل مزد سال ۹۰ با ۹۱ و تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان ایثارگر با مشکل روبرو هستند.
این كارگر با بیان اینکه ماشین آلات کارخانه لوله گستر اسفراین در سال ۷۰ از اتریش به ایران منتقل شد، گفت: متاسفانه مسئولان کارخانه به تازگی تصمیم به اسقاط برخی از ابزار‌ها و ماشین آلات کارخانه گرفتند.

وی در پایان گفت: به عنوان نمونه به تازگی کارگران مشاهده کردند که جرثقیل‌های سقفی کارخانه برای اسقاط درحالی واگذار شده‌اند که هرکدام با توان کشش ۸ تن وزن در بازار با قیمتی در حدود ۵م لیوین تومان خرید و فروش می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز