خبرگزاری کار ایران

به دلیل محقق نشدن وعده‌ها رخ داد:

تجمع بازنشستگان صنایع فلزی در مقابل استانداری تهران

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۸۰

گفته می شود شورای تامین در خصوص وضعیت این كارخانه تصمیاتی گرفته است/ انتظار می رود قوه قضاییه این بار خواسته های كارگران را برآورده كند.

نماینده کارگران بازنشسته گروه صنایع فلزی از مراجعه و تجمع چند ساعته ۱۸۰ کارگر بازنسشته کارخانه‌های یک و دو صنایع فلزی به استانداری تهران خبر داد.

پروین محمدی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: سه ماه از واگذاری موقت مسئولیت اداره کارخانه‌های صنایع فلزی یک و دو به استانداری تهران می‌گذرد و هر چند در این مدت بخشی از مطالبات کارگران شاغل پرداخت شده است اما هنوز کارگران بازنسشته نتوانسته‌اند حتی یک ریال از مطالبات خود را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه مجموع طلب بازنشستگان کارخانه‌های صنایع فلزی یک و دو بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال است، گفت: بازنشستگان به توصیه مسئولان استانداری برای وصول مطالبات خود از هیاتهای تشخیص و حل و اختلاف و نیز واحد اجرای احکام قوه قضاییه حکم توقیف اموال کارخانه را گرفته‌اند.
محمدی به نقل از مسئولان استانداری تهران گفت: هرچند تاکنون مسئولان استانداری و قوه قضاییه نتوانسته‌اند مالکان کارخانه را نسبت به انجام تعهدات قانونی خود متعهد کنند اما گفته می‌شود که شورای تامین در این خصوص مصوباتی داشته است.
وی گفت: مسئولان استانداری گفته‌اند با توجه با مصوبه شورای تامین استانداری، قوه قضاییه باید مالکان کارخانه را برای پرداخت مطالبات بازنشستگان فراخوانده و یا نسبت به توقیف و فروش اموال کارخانه اقدام کند.

وی گفت: بر این اساس قرار است بازنشستگان یه هفته دیگر منتظر اجرای احكام صادره و وصول مطالبات خود بمانند. 
این کارگر بازنشسته کارخانه صنایع فلزی در خصوص وضعیت کنونی این کارخانه گفت: هرچند استانداری تاکنون سه میلیارد تومان بابت مطالبات مزدی کارگران شاغل پرداخت کرده است اما هنوز ۶۰۰ کارگر شاغل در کارخانه‌های صنایع فلزی یک و دو بابت بخشی از حقوق آبان و همچنین تمامی حقوق ماه آذر، سه ماهه فصل زمستان و عیدی سال ۹۱ طلبکار هستند.
وی گفت: هرچند استانداری به کارگران وعده پرداخت مطالبت را داده است اما کارگران شاغل در کارخانه‌های صنایع فلزی از اینکه این واحد تولیدی دیگر فعالیت ندارد ناخرسند هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز