خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز زنان و خانواده خبر داد؛

اختصاص یک درصد از بودجه جاری سال آینده به برنامه‌های زنان و خانواده

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۲۲

لایحه‌ای در دست تدوین است که بر اساس آن زنانی که بیش از سه فرزند دارند، ‌ به ازای هر فرزند ۱ سال به سنوات خدمتی ایشان افزوده می‌شود.

ایلنا: رئیس مرکز زنان و خانواده گفت: به منظور اجرای طرح‌های حمایتی در حوزه زنان و خانواده، در بودجه سال ۱۳۹۲، یک درصد از بودجه جاری دستگاه‌ها به برنامه‌های زنان و خانواده اختصاص می‌یابد.

به گزارش ایلنا، مریم مجتهدزاده در جلسه تبیین و توجیه سند ملی خانواده و مصوبات و قوانین حمایتی از زنان که با حضور مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی؛ فرمانداری‌ها؛ نمایندگان تشکل‌های غیر دولتی و فعالین حوزه بانوان استان مازندران برگزار شد، ضمن بیان این مطلب که ستاد ملی زن و خانواده برای قوت بخشیدن به طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه زنان و خانواده ایجاد شد گفت: در برخی از حوزه‌های حقوقی خلأهای قانونی در مورد زنان وجود دارد که تلاش می‌شود با تشکیل یک تیم قوی کار‌شناسی لوایحی برای بازنگری برخی از قوانین تدوین شود.

وی افزود: تعریف پست ثابت سازمانی برای مشاوران امور بانوان به عنوان بازوان قدرتمند مرکز امور زنان و خانواده کشور در دست پیگیری است که امیدواریم تا پایان دولت دهم تحقق یابد.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده کشور در خصوص اجرای قانون دور کاری در روزهای پنجشنبه ویژه زنان شاغلی که دارای فرزندان زیر ۱۲ سال هستند گفت: بانوان شاغلی مشمول این قانون می‌شوند که وظایف محوله آن‌ها قابل دور کاری باشد و همچنین اجرای این قانون مشروط به نظر مساعد رییس مربوطه می‌باشد.

مجتهدزاده با اشاره به برنامه‌های راهبردی و چشم انداز مرکز امور بانوان و خانواده کشور تصریح کرد: به منظور اجرای طرح‌های حمایتی در حوزه زنان و خانواده، در بودجه سال ۱۳۹۲، یک درصد از بودجه جاری دستگاه‌ها به برنامه‌های زنان و خانواده اختصاص می‌یابد.

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به نرخ باروری ۶ / ۱ درصدی در کشور اذعان کرد: ‌بر اساس مصوبات شورای عالی فرهنگی کشور سند مشوق‌های فرزند آوری در دستور کار قرار گرفت که بر این اساس تا شهریور ماه سال آتی مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش خواهد یافت.

وی به تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه وظیفه مسئولین دولتی ایجاد تعادل بین نقش مادری و نقش اجتماعی زن است گفت: لایحه‌ای در دست تدوین است که بر اساس آن زنانی که بیش از سه فرزند دارند، ‌ به ازای هر فرزند ۱ سال به سنوات خدمتی ایشان افزوده می‌شود.

مجتهدزاده با اشاره به دیدگاه دولت مبنی بر ایجاد آرامش برای زنان سرپرست خانوار گفت: مصوباتی نظیر اولویت‌های استخدامی برای زنان سرپرست خانوار، اشتغال به کار یکی از فرزندان زنان سرپرست خانوار در صورت فوت و اختصاص حق اولاد به ایشان تصویب شد که در حال طی مراحل قانونی فاز اجرایی است.

رئیس مرکز امور زنان و خانواده کشور افزود: استفاده از حق اولاد برای زنان سرپرست خانوار جزء قوانین لازم الاجرا در ادارات است که در صورت عدم اجرای این قانون از طریق افراد آی نفع قابل پیگیری است.

مجتهدزاده با بیان فرمایشی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید روی کار کردن زنان در خانه ارزش گذاری گردد گفت: بر اساس تحقیقات می‌دانی انجام شده در شهرستان‌های تهران و کرج، ارزش افزوده کار زنان خانه دار در کرج ماهیانه ۵۸۰ هزار تومان و در تهران ۶۵۰ هزار تومان است که لازم است دولت از این ارزش نهفته حمایت بیشتری کند.

وی در خصوص بیمه زنان خانه دار گفت: این طرح که به مدت سه سال در حال مطالعه است، مراحل نهایی خود را در خصوص پیش بینی سهم دولت درخصوص بیمه زنان خانه دار طی می‌کند.

در ادامه این جلسه زهرا شرف الدین مدیرکل امور بانوان و خانواده استان مازندران با اشاره به جایگاه و ظرفیت‌های مازندران مبنی بر قطب گردشگری، علمی، کشاورزی و ورزشی یادآور شد، در طول دهه اخیر شاهد رشد روزافزون بانوان مازندرانی در تمامی زمینه‌ها بودیم که می‌طلبد حمایت‌های معنوی و مادی از این بانوان در دستور کار مسئولین کشوری قرار گیرد.

وی افزود: ‌ استان مازندران مجری بسیاری از طرح‌های فرهنگی در حوزه بانوان بود که اثرات مثبت آن از لحاظ آماری و توصیفی قابل توجه است.

شرف الدین حمایت‌های مرکز امور زنان و خانواده را در اجرای طرح‌ها و ایده‌های کانون‌ها و انجمن‌های فعال در حوزه بانوان قابل ستایش دانست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده حمایت از کارآفرینی توسط بانوان را از سیاست‌های امور بانوان و خانواده مازندران برشمرد و گفت: در سال گذشته ۴۹۵ نفر از بانوان استان از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز