خبرگزاری کار ایران

مهمانپرست در پاسخ به ایلنا:

ایران اطلاعی از مامور سابق اف بی آی ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۲۵

ما اطلاعی در این زمینه نداریم امیدواریم تلاش های به عمل آمده منجر به دست یافتن به اطلاعات دقیقی شود/ما طرح چنین ادعاهایی را که همراه با اتهام زنی است به شدت رد می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص ناپدید شدن رابرت لوینسون مقام بازنشسته اف بی ای در ایران و تقاضای همسر وی از مقامات ایرانی برای یافتن اطلاعاتی از او گفت: ادعاهایی که مطرح می‌شود دقیق نیست. ما اطلاعی در این زمینه نداریم امیدواریم تلاش های به عمل آمده منجر به دست یافتن به اطلاعات دقیقی شود. ما طرح چنین ادعاهایی را که همراه با اتهام زنی به شدت رد می کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا مهمانپرست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه دو مهندس ایرانی زندانی در سوریه درچه وضعیتی به سر می‌برند گفت: تلاش های ما برای آزادی این افراد ادامه دارد و همه ظرفیت ها به کار گرفته شده است ما امیدواریم تلاش ها اثرگذار باشد.

اشمیت و باقری زمان مذاکرات را مشخص کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شب گذشته خانم اشمیت در تماسی که با آقای باقری داشت برسر زمان مذاکره 1+5 به توافق رسیدند. مکان این مذاکرات نیز در اسرع وقت اعلام می شود.

مهمانپرست با بیان اینکه فتوای رهبری دستور عمل کاری ما است اظهار داشت: نکته ای که کشورهای غربی بایدبه آن توجه کنند که کشور ایران پایبند به تعهدات و مقابله جدی در به کارگیری سلاح كشتار جمعی است. ما مخالفت خود را بارها اعلام کرده ایم و برای ایجاد موج بین المللی چندین اجلاس بین المللی در این خصوص برگزار کردیم.

وی ادامه داد: برای ما هیچ چیز بالاتر از فتوای رهبری برای اینکه چارچوب فعالیت هسته ای را مشخص کند وجود ندارد. وقتی مقام معظم رهبری نقطه نظر اعتقادی خود را به عنوان فتوا اعلام می کند واجب است که به آن عمل کنیم. این فتوا دستورالعمل کاری ما است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اینکه کشورهای دیگر متذکر شده اند که از این فتوا استقبال می کنند تصریح کرد: برخی کشورها مطرح کرده اند که از این فتوا استقبال خواهند کرد اما این فتوا برای آنها تنها جنبه مذهبی دارد و برای دولت رسمی نیست. اما آنها اطلاع دقیقی از علمای اسلامی و فتواهای آنها ندارند ما آمادگی داریم فتوا را به عنوان سند بین المللی به ثبت برسانیم.

حضور کشورهای بیگانه مسائل منطقه را پیچیده تر می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اینکه بحران های کشورهای منطقه ای از طریق رایزنی های منطقه ای قابل حل است افزود: بحران های کشورهای منطقه از طریق رایزنی منطقه ای قابل رفع است و حضور بیگانه مسائل را پیچیده تر می کند در مذاکرات اخیر کرزای با مقامات آمریکایی تاکید کرزای بعد از توافق این بوده که نیروهای افغان خود امنیت کشور افغانستان را تامین کنند.

وی ادامه داد: امنیت افغانستان به امنیت کشورهای منطقه مرتبط است و طبیعی است که کشورهای منطقه بیشترین تلاش خود را به خرج دهند و برای بازسازی این کشور همه ظرفیت های خود را به کار گیرند.

 مشروح سخنان مهمانپرست منتشر می‌شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز