خبرگزاری کار ایران

معاون اول قوه قضائیه:

هیچ کس نباید ما را از مسیر قانون منحرف کند

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۶۴

پیروی از قانون باید در همه شئون مد نظر قرار گیرد و هیچ کس و هیچ چیز نباید ما را از این مسیر منحرف کند.

ایلنا ـ کرمانشاه: معاون اول قوه قضائیه در نشستی با قضات استان کرمانشاه، گفت: اراده اصلی قوه قضائیه برای برخورد با ناامنی بسیار جدی است و هیچ گونه ناامنی را در هیچ جای کشور برنمی تابد چرا که معتقدیم هر پیشرفتی در سایه امنیت حاصل می شود، بنابراین با صدور و اجرای به موقع و مناسب احکام باید امنیت را در جامعه و مردم بوجود آوریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اشاره به تکیه مسئولان به قانون و قانونمداری تصریح کرد: امروز تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان عالی نظام و خصوصا دستگاه قضائی بر قانون و قانونمداری است. پیروی از قانون باید در همه شئون مد نظر قرار گیرد و هیچ کس و هیچ چیز نباید ما را از این مسیر منصرف کند.

رئیسی اصلاح نظام وکالت و کارشناسی را یکی از راههای رسیدن به عدالت دانست و خاطر نشان کرد: نظام قضائی نمی تواند به تنهایی عدالت را در جامعه برقرار کند بلکه در این راستا نظام وکالت و کارشناسی نیز باید اصلاح شود. وکیل حقیقت جو در شناساندن حقیقت هم به قاضی و هم به موکل کمک می کند و همین روحیه حقیقت جویی به ایجاد عدالت کمک شایانی می کند.

وی با خطاب قرار دادن همه دستگاههای اجرایی گفت: مجموعه دستگاه قضائی و سازمان های تابعه باید برای پیشرفت و عدالت گام بردارند اما در این راه به حمایت و کمک سایر دستگاهها نیاز دارند و به تنهایی نمی شود عدالت را در جامعه برقرار کرد. موضوع عدالت و پیشرفت یک امر همگانی است بنابراین همه با کمک هم باید در این مسیر گام برداریم.

در ادامه حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری کرمانشاه به ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد دستگاه قضائی استان پرداخت و بیان داشت: در ذیل خدمات صورت گرفته در دادگستری استان کرمانشاه چند مهم بیش از دیگر کارها مطمح نظر بوده که یکی از این کارها ایجاد امنیت بوده است که با توجه به برخوردهای جدی و قاطعی که صورت گرفت توانسیم گامهای خوبی را برداریم.

مظفری حفظ استقلال دستگاه قضائی را ضمن تعامل سازنده با سایر دستگاهها از دیگر اولویت ها دانست و گفت: استقلال دستگاه قضائی همواره سرلوحه کار بوده و در این مسیر جز اراده خداوند و قانون چیز دیگر بر دادگستری تاثیر نگذاشته است که البته همواره تعاملات خوب و سازنده ای با سایر دستگاهها و ادارات و سازمانهای استان داشته ایم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به برخی آمارها تصریح کرد: در طول دوران تصدی اینجانب بر دادگستری استان کرمانشاه حتی یک نفر قاضی به مجموعه اضافه نشده است و این در حالی است که گاها به دلیل انتقالی یا بازنشستکی همکارانی از ما کم شده اند اما در عین حال ما در بسیاری از آمارها رشد بسیار خوب و مثبتی داشته ایم تا جایی که در برخی محاکم ما سرعت رسیدگی به روز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز