خبرگزاری کار ایران

با تصویب هیئت دولت؛

7 شهرستان به تقسیمات کشوری اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۵۸

دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد شهرستان‌های قرچک، عسلویه، میرجاوه، هامون، نیمروز، سامان و بن در استان‌های تهران، بوشهر، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری موافقت کرد.

ایلنا - تهران:  دولت با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و با هدف توزیع بهینه و عادلانه خدمات، با ایجاد شهرستان‌های قرچک، عسلویه، میرجاوه، هامون، نیمروز، سامان و بن در استان‌های تهران، بوشهر، سیستان و بلوچستان و چهار محال و بختیاری موافقت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (۱۳) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری-مصوب ۱۳۶۲- تصویب کرد؛ شهرستان قرچک به مرکزیت شهر قرچک از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر قرچک شامل دهستان‌های ولی آباد و قشلاق جیتو در تابعیت استان تهران ایجاد می‌شود.

ایجاد شهرستان عسلویه

بر اساس مصوبه دیگر دولت، شهرستان عسلویه به مرکزیت شهر عسلویه از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر عسلویه شامل دهستان‌های عسلویه و اخند و شهر نخل تقی و بخش چاه مبارک در تابعیت استان بوشهر ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان اخند به مرکزیت روستای اخند، دهستان چاه مبارک به مرکزیت روستای چاه مبارک و بخش چاه مبارک در تابعیت شهرستان کنگان ایجاد می‌شود.

ایجاد شهرستان میرجاوه

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، شهرستان میرجاوه به مرکزیت شهر می‌رجاوه از ترکیب بخش مرکزی متشکل از دهستان‌های حومه و انده، بخش لادیز و ریگ ملک در تابعیت استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان جون آباد به مرکزیت روستای جون آباد، دهستان حومه به مرکزیت روستای پاسگاه میل هفتاد، دهستان انده به مرکزیت روستای انده، دهستان تهلاب به مرکزیت روستای موتور گمی، دهستان ریگ ملک به مرکزیت روستای ریگ ملک و بخش‌های لادیز به مرکزیت روستای لادیز و ریگ ملک به مرکزیت روستای ریگ ملک ایجاد می‌شود.

ایجاد شهرستان هامون و نیمروز

بر اساس مصوبه دولت، شهرستان هامون به مرکزیت شهر محمد آباد از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر محمد آباد شامل دهستان‌های محمدآباد و لوتک و بخش تیمورآباد و شهرستان نیمروز به مرکزیت شهر ادیمی شامل بخش مرکزی به مرکزیت شهر ادیمی از ترکیب دهستان‌های ادیمی و بزی و بخش صابری در تابعیت استان سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان قائم آباد به مرکزیت روستای قائم آباد، دهستان سفیدابه به مرکزیت روستای سفیدابه، بخش صابری به مرکزیت روستای قائم آباد، بخش تیمورآباد به مرکزیت روستای تیمورآباد ایجاد می‌شود.

ایجاد شهرستان سامان و بن

بر اساس مصوبه دیگر دولت، شهرستان سامان به مرکزیت شهر سامان از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر سامان شامل دهستان‌های سامان و چما و بخش زاینده رود و شهرستان بن به مرکزیت شهر بن از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر بن شامل دهستان‌های وردنجان و حومه و بخش شیدا در تابعیت استان چهار محال و بختیاری ایجاد می‌شود.

همچنین دهستان حومه به مرکزیت روستای شیخ شبان، دهستان شیدا به مرکزیت روستای حیدری، دهستان زرین به مرکزیت روستای گرم دره، دهستان چما به رمزیکت روستای چم چنگ، ساربوک و دهستان چما به مرکزیت روستای چم چنگ و بخش زاینده رود به مرکزیت روستای هوره در تابعیت شهرستان شهرکرد ایجاد می‌شود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز