خبرگزاری کار ایران

به دنبال اعلام جرم علیه رسایی صورت گرفت؛

شكایت تعدادی از نمایندگان مجلس از دادستان تهران

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۴۶

تعدادی از نمایندگان مجلس از عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران به کمیسیون اصل 90 به دلیل اعلام جرم علیه حمید رسایی شكایت كردند.

تعدادی از نمایندگان مجلس از عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران به کمیسیون اصل ۹۰ به دلیل اعلام جرم علیه حمید رسایی شکایت کردند.

به گزارش ایلنا، متن شکایت وکلای ملت از دادستان تهران به شرح ذیل است:

ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

با سلام؛

در پی نطق روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۹۱ یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در آن ضمن تقدیر و تشکر از زحمات قوه قضائیه، نسبت به عملکرد این دستگاه در برخورد با پرونده مهدی هاشمی رفسنجانی انتقاداتی شده بود، دادستان محترم تهران طی بیانیه‌ای، ضمن ارائه توضیحاتی، ‌از نماینده نطق کننده اعلام جرم کرده است.

این اقدام دادستان تهران در حالی است که بر اساس اصل ۸۴ قانون اساسی هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند و اصل ۸۶ قانون اساسی نیز به صراحت می‌گوید که نمایندگان مردم در مقام ایفای وظایف نمایندگی در اظهار نظر و رأی خود کاملاً آزادند و نمی‌توان آن‌ها را به سبب نظراتی که در مجلس اظهار می‌دارند، ‌تحت تعقیب قرار داد.

علاوه بر این، ‌تبصره ماده ۷۷ آئین‌نامه داخلی به صراحت اعلام می‌دارد که یکی از وظایف نمایندگی، ‌ نطق می‌ان‌دستور است؛ به اضافه اینکه در نطق مذکور جز چند انتقاد صریح از دستگاه قضائی، هیچ توهینی به این دستگاه یا دست‌اندارکاران آن نشده است.

اصل ۹۰ قانون اساسی اظهار می‌دارد هر کس از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قضائیه شکایت داشته باشد، ‌می تواند شکایت خود را کتباً به مجلس عرضه کند و مجلس موظف است ضمن رسیدگی، ‌ از قوه‌ای که از آن شکایت شده توضیح کافی بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام کند و در مواردی که موضوع به عموم مربوط می‌شود، نتیجه را به اطلاع عموم برساند.

امضا‌ء‌کنندگان ذیل‌ بر اساس این اصل از طرز کار دادستان تهران که با اعلام جرم علیه نطق یک نماینده مردم، موجب وهن نظام اسلامی و القای این نکته شده که نمایندگان مردم در دفاع از حقوق ملت آزاد نیستند، ‌ شکایت داریم.

لطفاً طبق اصل ۹۰ قانون اساسی بررسی و نتیجه را اعلام کنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز