خبرگزاری کار ایران

مهمان‌پرست در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس:

جزایر سه‌گانه جزو لاینفک خاک ایران است

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۴۸

نیروگاه بوشهر استاندارد است/اظهارات وزیر خارجه عربستان از دقت لازم برخوردار نیست/اظهارنظرهای وزیر خارجه بحرین فاقد ارزش هرگونه پاسخی است.

ایلنا: سخنگوی وزارت خارجه با رد ادعا‌ها و اتهامات مطروحه در بیانیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه‌گانه را جزو لاینفک خاک ایران خواند و گفت که نیروگاه بوشهر از بالا‌ترین استانداردهای بین‌المللی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن بی‌پایه و مردود دانستن ادعا‌ها و اتهامات مطروحه در بیانیه نشست ۳۳ سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه گفت: انتقال مسئولیت مشکلات داخلی کشورهای منطقه به خارج، نوعی فرار از واقعیت‌های موجود است و انتساب این مشکلات به خارج و یا روش‌های سرکوبگرانه، شیوه صحیحی برای پاسخگویی به مطالبات مردمی نیست.

مهمان‌پرست همچنین با تأکید بر اینکه جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک سرزمین ایران است، گفت: تکرار ادعاهای بی‌اساس تاثیری بر واقعیت‌های موجود ندارد.

وی با ابراز تعجب از اظهارات امیر کویت در خصوص فلات قاره دو کشور گفت: مذاکرات فلات قاره دو کشور از سوی طرف کویتی قطع شد و درصورتی که کویت تمایل جدی برای انجام گفت‌وگو‌ها پیرامون ترسیم حدود دریایی نشان دهد، جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده گفت‌وگو است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه مسالمت‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و تطبیق آن با تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی به ویژه مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد تأکید قرار داد و افزود: متاسفانه برخی کشورهای منطقه با اظهارات غیرمسئولانه در جهت ایجاد تنش و بحران آفرینی در منطقه حرکت می‌کنند.

وی افزود: نیروگاه بوشهر از بالا‌ترین استانداردهای بین‌المللی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران برای نشان دادن حسن نیت خود بار‌ها از کشورهای منطقه برای بازدید از این نیروگاه دعوت به عمل آورده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اظهارات وزرای خارجه عربستان سعودی و بحرین خاطرنشان کرد: اظهارات وزیر خارجه عربستان از دقت لازم برخوردار نبوده و اظهارنظرهای وزیر خارجه بحرین نیز فاقد ارزش هرگونه پاسخی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز