خبرگزاری کار ایران

علیزاده طباطبایی:

هیچ دلیلی در پرونده مهدی هاشمی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۷۷

علیزاده طباطبائی در باره پرونده امیرمیرزایی حکمتی دیگر موکلش نیز گفت: ‌ از زمانی که نامه سفارت سوئیس و حافظ منافع آمریکا را در ارتباط با وی به رئیس جمهور داده‌ام هنوز جواب خاصی نگرفته‌ام.

وکیل مهدی هاشمی تاکید کرد: هیچ دلیلی در پرونده موکلم نیست جز اظهارات افرادی که علیه وی مطرح می‌کنند و ما این اظهارات را با سند رسمی پاسخ دادیم. ما بیش از یک هزار صفحه لایحه نوشتیم و کلمه به کلمه ادعاها و دلایل را رد کردیم. مسلماً زمانی که به طور رسمی یک اظهار رد می‌شود دیگر قابل استناد نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمود علیزاده طباطبائی در حاشیه مراسم سالگرد استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهدی هاشمی گفت که یقین دارد که موکلش باید حکم برائت بگیرد چرا که به اعتقاد وی هیچ دلیلی در پرونده هاشمی نیست.

وی با بیان اینکه ۱۲ اتهام در پرونده مهدی هاشمی وجود دارد، گفت: ‌ موکلم ۱۲ اتهام دارد. هیچ دلیلی در پرونده موکلم نیست جز اظهارات افرادی که علیه وی مطرح می‌کنند و ما این اظهارات را با سند رسمی پاسخ دادیم. ما بیش از یک هزار صفحه لایحه نوشتیم و کلمه به کلمه ادعاها و دلایل را رد کردیم. مسلماً زمانی که به طور رسمی یک اظهار رد می‌شود دیگر قابل استناد نیست.

علیزاده طباطبائی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما از دادگاه خواسته بودید درباره اسنادی که در پرونده موکلتان وجود داشت از وزارت اطلاعات استعلام شود و فایل صوتی موجود در پرونده به کارشناس ارجاع شود. آیا این کار انجام شد؟ گفت: این استعلام ها انجام نشد البته شاید نیازی ندیدند، اگر نیاز می دیدند استعلام انجام می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مورد آن‌چه فشارهای موجود عنوان می‌شود، با قاضی صحبت کرده‌اید؟ گفت: قاضی به ما چیزی نمی گوید. اما فشارهایی که از یک جناح و رسانه‌ها و برخی نمایندگان مطرح شده است را می‌بینیم. البته ما ابزاری برای فشار به دستگاه قضایی نداریم چرا که ما نه رسانه‌ای داریم و نه صدا و سیما در اختیارمان است.

علیزاده طباطبائی درباره پروند حسین هراتی دیگر موکلش گفت: ‌ هنوز وقتی به ما ابلاغ نشده و ما منتظر تعیین وقت از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب هستیم.

وی در باره پرونده امیرمیرزایی حکمتی دیگر موکلش نیز گفت: ‌ از زمانی که نامه سفارت سوئیس و حافظ منافع آمریکا را در ارتباط با وی به رئیس جمهور داده‌ام هنوز جواب خاصی نگرفته‌ام.

این وکیل دادگستری درباره پرونده روزنامه مردم امروز نیز خاطرنشان کرد: هنوز کیفرخواست این پرونده صادر نشده و این پرونده در شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه است.

علیزاده طباطبائی درباره پرونده محمدعلی طاهری، موسس فرقه انحرافی عرفان کیهانی یا حلقه نیز مدعی شد: در زندان با وی صحبت کردم. متاسفانه یک جریانی در خارج از کشور و برخی سایت‌ها شبهاتی را ایجاد کردند که باید بگویم آقای طاهری یک انسان عادی و معتقد است و منکر هیچ یک از ضروریات دین نیست.

طباطبایی با بیان این ادعا که تمام کلاس‌های طاهری با مجوزهای قانونی برگزار شده است، ادامه داد: ‌ قرار بود دادگاه موکلم به اتهام افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد روز چهارشنبه شش اسفندماه در شعبه اول دادگاه انقلاب برگزار شود اما دادگاه تجدید و به زمان دیگری موکول شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز