خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع پیکر ریحانی مطرح شد؛

سکوت تئاتر ایران شکست / ببینید جوان‌های ما چقدر زود پیر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۱۸

علیرضا نادری: وقتی می‌بینید در هزار توی بهداشت این سرزمین با دروغ، ریا و تزویر و نگاه ناشی از پول‌پرستی به جسم یک بیمار نگاه می‌شود ترجیح می‌دهید در این دنیا نباشید.»

مراسم تشییع پیکر بهرام ریحانی هنرمند پانتومیم کشور صبح امروز(پنجشنبه هفتم اسفند ماه) از مقابل تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایرج راد مدیر خانه تئاتر در حالی که بغض در گلو داشت گفت: بهرام هم از میان ما رفت. همین چند روز قبل در مراسم مجید بهرامی با دستگاه اکسیژن آمد برای تشییع پیکر این جوان و امروز آن انسانی که با آن همه توان تلاش می‌کرد قابل باور نیست اینجا آرمیده باشد.

او ادامه داد: ‌ سرطان تبدیل به سرماخوردگی شده و مردم به همان راحتی که سرما می‌خورند به خاطر سرطان از دست می‌روند و هیچ فریادرسی نیست.

راد به قطع بیمه اعضای خانه تئاتر اشاره کرد و گفت: الان به دلیل عدم اقساط به بیمه ایران بیمه شوندگان خانه تئاتر امکان ادامه درمان ندارند. یکی از دلایلی هم که ادامه شیمی‌درمانی بهرام ریحانی عقب افتاد همین بود.

این هنرمند خاطرنشان کرد: مدت زیادی این شیمی‌درمانی به تعویض افتاد و هنگامی که با مسئولان نامه نگاری کردیم مبلغ اندکی به عنوان مسکن توسط معاونت هنری پرداخت شد و این در حالی بود که وضعیت این بیمار ۲۰ درصد وخیم‌تر شد.

عضو هیات مدیره خانه تئاتر با بیان اینکهب رای وزیر ارشاد نامه ای در همین رابطه نوشتم خاطرنشان کرد: من از آقای جنتی استمداد طلبیدم که به داد ما برسد. واقعیت این است که اگر کمک‌های مردمی نباشد هیچ کاری از پیش نخواهد رفت.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی به اجرای ماه گذشته بهرام ریحانی اشاره کرد و گفت: این هنرمند کمتر از یک ماه قبل در میان ما بود و روی همین صحنه‌ها کار تئاتر می‌کرد. وقتی که شنیدم شیمی درمانی خود را برای اجرا به تعویق انداخته به دیدن او رفتم و گفتم سلامتی تو بسیار مهم‌تر است.

این مدیر سپس به پاسخ بهرام ریحانی اشاره کرد و ادامه داد: او دستگاهی را که در بدنش کار گذاشته بودند را به من نشان داد و گفت وقتی در خانه و یا بیمارستان هستم این دستگاه من را اذیت می‌کند و درد زیادی دارم اما باور کنید روی صحنه هیچ دردی ندارم.
شفیعی در پایان با عرض تسلیت به جامعه تئاتر و خانوادها گفت: بهرام ریحانی ماندن و آرامش را روی صحنه تئاتر پیدا کرده بود و من امیدوارم این از دست دادن‌ها جزو آفرین‌ها باشد.

علیرضا نادری نمایشنامه‌نویس و کارگردان با بیان اینکه بهرام ریحانی از[…] گریخت اظهار کرد: به خواهر او گفتم بهرام اگر نمی‌خواست نمی‌رفت و می‌توانست درد را تحمل کند اما مدت‌هاست که من فکر می‌کنم چرا ما به سرطان مبتلا می‌شویم. امروز ۶ میلیون ایرانی با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و باید به این نکته توجه کنیم.

این هنرمند و عضو هیات مدیره خانه تئاتر خاطرنشان کرد: هر حکومتی سه وظیفه دارد تامین بهداشت، آموزش و امنیت. اولویت‌های حکومت ابتدا باید بهداشت آموزش و امنیت باشد و ملت سپس به رویاهایش بپردازد.

او ادامه داد: من نظر خودم را اعلام می‌کنم که بهداشت امروز وجود ندارد. شما وقتی می‌بینید در هزار توی بهداشت این سرزمین با دروغ، ریا و تزویر و نگاه ناشی از پول‌پرستی به جسم یک بیمار نگاه می‌شود ترجیح می‌دهید در این دنیا نباشید.
نادری سپس قسمت‌هایی از آخرین دست‌نوشته‌های زنده یاد بهرام ریحانی را برای حاضران خواند.

دست نوشته‌هایی که نشان می‌داد بهرام ریحانی مبارزه با سرطان را امیدوارانه آغاز کرد اما طی این یک سال رفته رفته از امید او کاسته شد.

نادری بار دیگر به درگذشت بهرام ریحانی اشاره کرد و درباره دیگر بیماران مبتلا به سرطان در کشور گفت: با درگذشت بهرام، سکوت تئاتر ایران شکسته است بیایید کمی به آینده فکر کنیم چون وضعیت بسیار بدتر از اینهاست. امیدوارم حکومت صدای ما را بشنود و ببیند جوان‌های ما چطور چقدر زود پیر می‌شوند.

یلدا ریحانی خواهر هنرمند پانتومیم کشور در این مراسم گفت: امروز روز مرگ بهرام نیست روز شادی اوست. بهرام همیشه زندگی کرد و در دل تک تک ما به زندگی خود ادامه می‌دهد.

او سپس به آخرین خواسته بهرام ریحانی اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به بچه‌های سرطانی مهمترین خواسته او بود که در تمام این یک سال دغدغه‌ای جز کمک به این کودکان نداشت و ما در بیمارستان فیروزگر شاهد بودیم بچه‌های ۱۴ و ۱۵ ساله که با سرطان دست و پنجه نرم می‌کردند.

یلدا ریحانی خاطرنشان کرد: بهرام با تب بالا و ۳۸ بخیه روی شکم در لاهیجان به صحنه رفت تا توجه مسئولان را به تامین هزینه‌های یک کودک مبتلا به سرطان جلب کند. از شما می‌خواهم که به اندیشه بهرام احترام بگذارید و امیدوارم همه مسئولان به درمان کودکان مبتلا به سرطان توجه کنند و هیچ گاه اندیشه ای که بهرام ما را با آن بزرگ کرد از یاد نبریم.

علیرضا نادری، مهدی نادری، محسن امیریوسفی، قادر آشنا، اصغر رشتی، علی عابدی، وحید لک، بابک اتابک، حجت علیخانی، مهدی حاجیان، شکر خدا گودرزی، علی سلیمانی، پریسا مقتدی، خسرو احمدی و حمید پورآذری از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز