خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان:

آن‌قدر کلنگ‌زنی شده که تکمیل طرح‌ها عمر نوح می‌خواهد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۰۰۳

اکنون شاهد هستیم که بسیاری از رویکردهای گذشته منسوخ شده و تاکید همگان بر حضور فعال‌تر بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصاد است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر مهیاسازی زمینه برای حضور فعال بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: مدیران استانی باید بسیج شوند تا مسیر را هموار کنند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در نخستین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان گفت: تاکنون برخی از استان‌ها این همایش را برگزار کرده و ما نیز با اشتیاق در آن شرکت کردیم تا نشان دهیم که نیاز است فعالین بخش خصوصی وارد صحنه اقتصاد شوند.

وی با تاکید بر این‌که «باید زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کرد»، افزود: شاید در دوره‌هایی وضعیت اقتصادی کشور روشن نبود و در دوره‌هایی نیز اقتصاد به شیوه سوسیالیستی اداره می‌شد، در دوره‌هایی نیز آشفتگی‌هایی در اقتصاد داشتیم اما تجربه این دوره‌ها درس‌هایی را به مدیران و حاضرین در بحثاقتصاد داده است.

وی تصریح کرد: اکنون شاهد هستیم که بسیاری از رویکردهای گذشته منسوخ شده و تاکید همگان بر حضور فعال‌تر بخش خصوصی در عرصه‌های اقتصاد است.

رئیس قوه مقننه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: برخی از موارد مربوط به سیاست‌های ابلاغی به قانون تبدیل شده، امسال نیز برخی مصوبات برای تحقق اقتصاد مقاومتی تصویب شد و در کل رویکرد کشور به سمت حضور فعال بخش خصوصی است.

وی گفت: ابتدا باید باور کنیم که مسیر در حال طی شدن درست است.

وی نکته حائز اهمیت دیگر را مهیاسازی زمینه‌ ها دانست و گفت: مدیران استانی، کشوری و بخش خصوصی باید بسیج شوند تا شاهد هموار شدن مسیرها باشیم.

رئیس نهاد قانونگذاری در بخش دیگری از سخنان خود موانع اجرایی و قانونی را عاملی برای جلوگیری از رشد اقتصاد عنوان کرد و افزود: بخشی از این موانع مربوط به دولت و بخش دیگر نیز مربوط به نقص قوانین است که باید آن ها را رفع کرد.

وی یکی از تغییرات سال‌های اخیر را در اختیار داشتن کرسی از سوی بخش خصوصی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس عنوان کرد و افزود: ما مشتاقیم که از نقطه نظرات شما مدیران بخش خصوصی بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر این‌که «باید از هر کانالی برای رفع نواقص استفاده شود» اظهار کرد: مجلس با وضع قوانین و دولت از طریق روش‌های مختلف در راستای رفع نواقص گام خواهند برداشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مهم تولید را بحثتسهیلات بانکی عنوان کرد و افزود: بانک‌ها نواقصی داشتند که این موضوع در مجلس مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین از کلنگ‌زنی‌های پی در پی پروژه‌ها انتقاد کرد و گفت: آن‌قدر کلنگ‌زنی شده که تکمیل آن‌ها با این منابع عمر نوح می‌خواهد.

وی ادامه داد: ما در مجلس به فکر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی هستیم، که این موضوع باعثسرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌ها می‌شود و ما معتقدیم که می‌توان پروژه‌های نیمه تمام را با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش خصوصی تکمیل کرد.

لاریجانی تصریح کرد: همچنین می‌توان با کمک بانک‌ها حجم سرمایه‌گذاری در پروژه ها را افزایش داد.

وی گفت: پروژه‌های عمرانی نیازمند حضور بخش خصوصی بوده و ما از این مهم استقبال می‌کنیم. البته در سال ۹۳ هم این اجازه به دولت داده شده بود اما سابقه کم دولت باعثشد که تا حدی در این بخش ناموفق باشد اما قاعدتا امسال شاهد عملکرد بهتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته باید قبول کرد که مشکلات بسیار بوده و رفع آن‌ها اراده عمومی را می‌طلبد و راهکار آن دقیق‌تر بودن مسائل و حضور فعال مردم در عرصه اقتصاد است.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: من توصیه می‌کنم که از فضای موجود استفاده شده و شرایط را برای توسعه حضور بخش خصوصی فراهم کنیم. نمایندگان استان‌ها نیز باید از طرح‌های فعالین اقتصادی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز